نگاهی دقیقتر به حفاظت از محیط زیست در برنامه سرزمین ما

مدیر عامل تشکل مردمی رفتگران طبیعت با حضور در برنامه سرزمین ما از فعالیت های این گروه می گوید.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک، کاظم نجاریون مدیر عامل تشکل مردمی رفتگران طبیعت در برنامه روز شنبه سرزمین ما که ساعت 8:10 از این شبکه پخش می شود حضور دارد و از لزوم تلاش برای حفظ محیط زیست می گوید.
 
بنابراین گزارش؛ نقش تشکل مردمی رفتگران طبیعت در نگهداری و بهسازی محیط زیست و برنامه های آتی این گروه از دیگر موضوعات برنامه روز شنبه است. 
 
گفتنی است؛ در این برنامه همچنین "عرفان قلم بیگی" و "مهدیه جعفری" از فعالان محیط زیست حضور دارند و از فعالیت های خود در این زمینه می گویند.

انتهای پیام/
برچسب ها: محیط ، زیست ، سرزمین ، مردمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
فرجاد امین
۰۹:۱۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
در برنامه سرزمین ما مورخ 11/11/1393 در مورد علت خشک شدن دریاچه هامون صحبت می شد. مصاحبه شوندگان و آقای سعید محمودی مدیر کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان علت خشک شدن هامون را به ذخیره نمودن آب در چاه نیمه چهارم ربط دادند. دوستان عزیز چرا خود زنی می کنید. ما در دعوای آب با افغانستان می گوییم که به علت اینکه افغانستان آب را در بالا دست کنترل می کند دریاچه خشک شده است آنوقت شما در برنامه تان علت خشک شدن هامون را به گردن وزارت نیرو می اندازید. سفارت افغانستان در ایران و نمایندگی این کشور در زاهدان تمام این برنامه ها را رصد و ضبط می کنند و در مذاکرات جلوی هیات ایرانی می گذارند. خواهشمند است در تهیه این گونه برنامه ها ملاحظات کلی را رعایت و برای اینکه سوار موج شوید و برنامه عوام پسند درست کنید اقدام به خود زنی نکنید. هامون برای اینکه تر شود 2 میلیارد متر معکب آب نیاز دارد در حالی که چاه نیمه چهارم 1 میلیارد متر معکب گنجایش دارد و یک میلیارد متر معکب آب را اگر به هامون بریزند ظرف مدت 2 ما تبخیر می شود زیرا سطح و مساحت هامون چندین برابر سطح چاه نیمه چهارم است. به نظر شما آب شرب مردم و کشاورزی اولویت دارد یا تر شدن هامون. اگر آب زیاد داشته باشیم خوب است که هامون هم تر باشد و حیات و محیط زیست هم زندن بماند ولی زنده ماندن مردم از زنده ماندن هامون مهم تر است.
آخرین اخبار