گزارش میدانی از اوضاع کوبانی/ "عقب نشینی" داعش از اکثر مناطق

پایگاه اینترنتی بی بی سی در گزارش خود از آخرین تحولات شهر کوبانی سوریه ،از شکست و عقب نشینی تروریست های داعش در این شهر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، بی بی سی در ابتدای  گزارش به نقل از یک مقام کرد می نویسد: داعش در بخش هایی از شهر استراتژیک  کوبانی سوریه عقب نشینی کرده است. ستونی از دود و آتش از مواضعی که در سوریه هدف حمله قرار گرفته‌اند مشاهده می شود.


"ادریس نسان" به بی بی سی گفته است داعش در روزهای اخیر کنترل بیش از 20٪ از شهر کوبانی را از دست داده است. 

مقامات دفاعی آمریکا مدعی هستند با تشدید حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری ایالات متحده، صدها نفر از عناصر داعش در اطراف  کوبانی کشته شده اند. 

 این خبر هنگامی مخابره شد که باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده، و رهبران اروپا در مورد نیاز به تلاش بیشتر برای جلوگیری از پیشروی داعش در عراق و سوریه به توافق رسیدند. 

 دفترنخست وزیر دیوید کامرون طی بیانیه ای گفت: در یک ویدئو کنفرانس، اوباما و رهبران انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در مورد پشتیبانی از یک "رویکرد فراگیر سیاسی" در عراق و آموزش نیروهای محلی در عراق و سوریه با هم به توافق رسیدند.

"عملیات پاکسازی"  
نسان گفت نیروهای کرد محافظ خلق در کوبانی در حال پیشروی هستند.

او گفت " شاید در چند روز گذشته داعش کنترل حدود 40 درصد از شهر کوبانی را در دست داشت ، اما در حال حاضر ... کمتر از 20٪ از شهر را تحت کنترل دارد." 

"امروز واحد های محافظ خلق عملیات پاکسازی را در شرق و جنوب شرق کوبانی آغاز کرده اند." 

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد: "چند صد" داعشی در داخل و اطراف شهر محاصره شده کوبانی کشته شده اند، هر چند "این شهر همچنان ممکن است به دست داعش بیفتد." 


وی افزود" داعش هیچگاه این واقعیت را کتمان نمی کند که آنها شهر را می خواهند... و بنابراین آنها همچنان به اعزام نیرو به کوبانی ادامه داده اند."

جان آلن، نماینده ویژه ایالات متحده در مبارزه با داعش،مدعی شد که این حملات هوایی برای کمک به مدافعان شهرطراحی شده بود. 

او گفت: " در تلاش برای کمک به مدافعان و خرید برخی از فضاهای سفید و در نهایت، برای سازماندهی مجدد بر روی زمین نیاز به آتش اضافی وجود داشت." 

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا  در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای تحت رهبری ایالات متحده طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 18حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در اطراف شهر کوبانی  انجام داده است.

همچنین ارتش آمریکا مدعی شد  در این حملات شماری مواضع جنگی و حدود 16 ساختمان محل استقرار افراد مسلح داعش را منهدم کرده است.

بی بی سی در ادامه گزارش خود مدعی شده است که این ائتلاف ضد داعش در روزهای اخیر ، در تلاش برای جلوگیری از تصرف شهر استراتژیک و مهم  کوبانی توسط داعش بر شدت حملات خود افزوده است. 

خبرنگار بی بی سی می گوید خوش بینی در میان کُردها وجود دارد، و آنها اعتقاد دارند که می‌توانند  در چند روز آینده داعش را از شهر بیرون کنند.

خبرنگار بی بی سی می گوید هواپیما ائتلاف در حال حاضر به نظر می رسد  یک مکان واحد را هدف قرار داده اند ، که نشان می دهد این احتمالا آخرین محله در شهر است که در دست داعش است.
وی مدعی است در پی حملات هوایی سنگین روز سه شنبه قدرت داعش کاهش یافته است. 

نبرد  کوبانی آزمون بزرگی است که آیا حملات هوایی ائتلاف می تواند داعش را در سوریه عقب براند. 

با پیشروی داعش بیش از 160،000 نفر از شهر عمدتا کردنشین  کوبانی فرار کرده اند. 

 اوضاع عراق
بی بی سی در ادامه گزارش خود به اوضاع عراق پرداخته و می نویسد: 

 
فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت، پنج حمله هوایی علیه شبه نظامیان داعش در عراق انجام شد ،چهار حمله در نزدیکی بیجی و یک حمله در نزدیکی سد حدیثه . 

در همین حال گفته می شود داعش در حال پیشروی در شهر عامریه فلوجه است، یکی از آخرین نقاط استان الانبار که هنوز هم توسط نیروهای دولتی کنترل می شود و تنها 40 کیلومتر از بغداد فاصله دارد. 

با تداوم جنگ و حملات هوایی علیه داعش ارتش امریکا اعلام کرد این عملیات علیه داعش را " عزم ذاتی" نامگذاری کرده است.

اوباما روز سه شنبه در نشست فرماندهان ارشد نظامی بیش از 20 کشور غربی و عربی در پایگاه نیروی هوایی اندروز در نزدیکی واشنگتن در گفت که حملات هوایی را در استان انبار و کوبانی ادامه خواهد داد. 

اوباما هشدار داد که آنها "با مبارزه طولانی مدتی" رو به رو هستند.

در پایان این گزارش به نقل از فرماندهی مرکزی ایالات متحده ادعا شده است که از اوت سال جاری 292 مورد حمله علیه مواضع داعش در عراق و 189 مورد نیز در سوریه صورت گرفته است.

تصویر زیر مناطقی را که بیشترین حملات هوایی را تجربه کرده اند با دایره های بزرگتر نشان داده است.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار