فرگوسن: هیچ وقت به گذشته فکر نمی‌کنم/ عملکرد فن خال در جذب بازیکنان جوان تحسین برانگیز است

الکس فرگوسن سرمربی سابق و پرافتخار منچستر یونایتد معتقد است: با فکر کردن به گذشته نمی‌توان چیزی را تغییر داد و عملکرد فن خال در جذب بازیکنان جوان تحسین برانگیز است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، الکس فرگوسن سرمربی سابق و اسطوره‌ای باشگاه منچستر یونایتد که 13 بار قهرمانی را در کارنامه خود دارد و در سال 2012 -2013 اعلام بازنشستگی کرد در تازه‌ترین صحبتهای خود مسائل جدیدی را مطرح کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

وقتی که بازنشست شدم هیچ وقت به دوران حرفه‌ای‌ام در فوتبال به عنوان یک سرمربی بازنگشتم چرا که فکر نمی‌کردم که خیلی اهمیت داشته باشد در گذشته چه اتفاقی رخ داده است. من فکر می‌کنم فردا خیلی مهمتر از گذشته است.

این مسئله همیشه چالش من در زندگی‌ام بوده است اینکه در گذشته به موفقیت برسیم به نظر من این مسئله اصلا نمی‌تواند اهمیتی داشته باشد چرا که گذشته گذشته است و امکان برگشت وجود ندارد و با فکر کردن به آن نمی‌توان موفقیتی را حاصل کرد. این نگرش همیشگی من در فوتبال بود.

به طور واضح من در این باشگاه راه بازیکنانم را از دست دادم و برخی از کارمندان در کرینگتون دیگر در اختیار نداشتم همکاران و کارمندان فوق‌العاده‌ای همیشه مرا همراهی می‌کردند و به من وفادار بودند.

وی در خصوص عملکرد لویس فن خال سرمربی جدید و هلندی باشگاه منچستر یونایتد گفت: وقتی که شما به توانایی و قابلیتهای باشگاهی مانند منچستر یونایتد برخورد می‌کنی تیمی که از منبع بسیار بالای برخوردار است به این نتیجه می‌رسی که می‌بایست یک تزریق بزرگ به این تیم وارد کنی.

در روند نوسازی تیم آنها باید قابلیتها و کیفیتهای خوب را به تیم وارد کنند چرا که بسیار مهم است و باشگاهی مانند منچستر یونایتد بازیکنان فوق‌العاده و در کلاس جهانی نیاز دارد.

چیزی که در خصوص فن خال مرا خوشحال می‌کند این است که او به 7 بازیکن جوان اجازه بازی دارد چیزی که اگر به تاریخ باشگاه منچستر یونایتد برگردید متوجه می‌شوید که بسیار اتفاق افتاده و از اهمیت بسیار بالای برخوردار است من فکر می‌کنم هواداران نیز پاسخ بسیار خوب و مطلوبی را می‌دهند وقتی که بازیکنان جوان در زمین حاضر می‌شوند و از آنها به خوبی حمایت می‌کنند.

بازیکنان جوان باید فرصت بازی داشته باشند مخصوصا وقتی که قابلیتها و تواناییها لازم را داشته باشند اما اگر مدت طولانی از آن استفاده نکنید آنها به صورت آب راکد درمی‌آیند شما به واقع آنها را از دست می‌دهند.

شما نمی‌توانید هیچ وقت این را تحمل کنید لحظاتی در زندگی من به وجود آمد که از خود می‌پرسید در چه جایگاهی قرار دارید و در کجا هستید و هر چند برخی بر این باور هستند که بازیکنان جدید به تیمهای دیگری می‌روند و آنجا به ایفای نقش می‌پردازند. اما چیزی که در باشگاه منچستر یونایتد هنوز باقی مانده است این است که در این باشگاه پایه تیم ملی انگلیس گذاشته می‌شود و بسیار از ملی‌پوشان انگلیسی بازیشان را در آکادمی یونایتد آغاز کرده‌اند.

این به شما می‌گوید که روند آماده‌سازی فقط منوط به بازیکنان جوان نیست بلکه ما در منچستر یونایتد کارخانه انسازی داریم. چرا که بازیکنان جوان می‌توانند به هر جایی بروند و در آن بدرخشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرگوسن ، فن خال ، منچستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار