"سی‌سی‌تی‌وی" تمدید ضرب الاجل برای توافق هسته‌ای با ایران را محتمل دانست

خبرنگار شبکه تلویزیونی سی سی تی وی درباره احتمال تمدید ضرب الاجل تعیین شده برای توافق هسته ای با ایران، چنین تصمیمی را مورد ترجیح دو طرف ارزیابی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "ژانگ لان" خبرنگار شبکه تلویزیونی سی سی تی وی در این باره گفت: هنوز حدود شش هفته تا ضرب الاجل تعیین شده در بیست و چهارم اکتبر زمان باقی است و ما در این مدت باید به احتمال زیاد شاهد دور دیگری از مذاکرات بسیار فشرده باشیم. روز گذشته نیز من مصاحبه ای با سخنگوی کاترین اشتون داشتم که او گفت: دستیابی به توافقی جامع را می توان هدفی دشوار توصیف کرد چرا که در حال حاضر اختلافات عمده ی زیادی بین دو طرف وجود دارد که از آن جمله می توان به غنی سازی اورانیوم در رآکتور اراک اشاره کرد. بنابراین عوامل بسیاری در این میان دخیل هستند. 


"لان" افزود: اما در عین حال مقامات ارشد ایرانی اعلام کرده اند که اگر توافقی حاصل نشود، ممکن است مذاکرات باردیگر تمدید شود. بنابراین به نظرم این مسئله را می توان به منزله نشانه ای قابل توجه برای آن دانست که ایران و شش قدرت هسته ای جهان ترجیح می دهند بجای قطع گفتگوها و حرکت آنها به سوی تحریمهای بیشتر، به یک دیپلماسی جامع در این زمینه دست پیدا کنند. شاید بتوان تمدید این توافق موقتی را بهترین گزینه برای هر دو طرف دانست.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار