شهروندان باید از لزوم حفظ محیط زیست آگاه شوند

رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهردار‌ي تهران گفت: شهروندان باید از لزوم حفظ محیط زیست آگاه شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،علي محمد شاعري درهمایش "ورزشی و محیط زیستی " بوستان بزرگ ملت  که با حضور یکهزار و500 نفر از پرسنل نیروی انتظامی و سازمان های مردم نهاد برگزار شد گفت : خوشبختانه این همایش نشانگر آن بود که نیروی انتظامی می تواند علاوه بر برخورد با تخلفات اجتماعی در پیوند مردم با ورزش و محیط زیست نقش موثری داشته باشد.

در ابتدای این برنامه کارکنان نیروی انتظامی اقدام به پاکسازی بوستان بزرگ ملت کردند و سپس با حضور" امیر بنی آدم "یکی از ورزشکاران پیشکسوت به ورزش صبحگاهی پرداختند.

شاعری با اشاره به تعامل شهرداری با نیروی انتظامی گفت : امید است همانگونه که نیروی انتظامی نقش مهمی در مقابله با مشکلات محیط زیستی از جمله زمین خواری و تهدید ارتفاعات و آلودگی هوا داشت می تواند در توسعه رفتارهای اجتماعی و مسئولیت پذیری شهروندان در حفظ محیط زیست داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به میزان بالای زباله ی تولیدی در شهر تهران گفت : اگر تمامی امکانات شهرداری و سازمان های دولتی بسیج شود بی شک بدون مسئولیت پذیری و مشارکت شهروندان نمی توان محیط زیست را اداره کرد.

در ادامه این برنامه سرهنگ غلامعلی کریمی جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز با اشاره به اینکه دغدغه های شهروندان دغدغه پلیس است ابراز امیدواری کرد با تعاملات اجتماعی به وجود آمده امنیت و سلامت شهروندان تهرانی بیش از بیش تامین شود.

گفتنی است  طرح مذكور با هدف حفاظت از محيط زيست شهري با مشاركت مردم در جهت بهبود رفتارهاي شهروندي در 11 مكان تفرجگاهي و كوهستاني از جمله پاركهاي جنگلي چيتگر، سرخه حصار، كوهسار، جمشيديه و كوهستان دربند و بوستانهاي ولايت، ملت، جوانمردان، لاله، بانوان نرجس و ولنجك و با مشارکت 10بیش از  هزار نفر اجرا شد.



انتهای پیام /
برچسب ها: شهروندان ، محیط زیست ، حفظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار