مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی:

دکتری پژوهش محور نقطه عطفی در اجرای تفاهم نامه با وزارت نفت ایجاد خواهد کرد

ثمری با بیان اینکه دکتری پژوهش محور فرصت مناسبی را برای تعامل هر چه بهتر دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت نفت ایجاد خواهد کرد، گفت: علاوه بر این دانشگاه آزاد اسلامی هیچ محدودیتی برای همکاری با شرکت ها و مشاوران خارجی و معتبر بین المللی برای اجرای توافق نامه خود با وزارت نفت ندارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران   به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ثمری در تشریح توافق نامه این دانشگاه به وزارت نفت برای انجام مطالعات بر روی دو میدان نفتی کرنج و سلمان گفت: امضای این توافق نامه نتیجه مذاکرات یک سال گذشته با وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برای همکاری و تعامل این دو نهاد علمی و صنعتی کشور بوده است.

وی افزود: برای این که این موافقت نامه از حالت غیر رسمی خارج شده و ضمانت اجرا پیدا کند متن و ساختار آن به صورت توافق نامه تدوین و به امضا رسید تا هر چه بهتر و سریعتر راهکارهای اجرایی آن طراحی شود.

تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت نفت تقاضا محور است

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی توافق نامه با وزارت نفت را تقاضا محور خواند و گفت: در این توافق نامه بخشی از نیازها و تقاضا های شرکت ملی نفت و وزارت نفت در راستای توسعه دو میدان نفتی کرنج و سلمان به ویژه بحث طراحی الگوهای مناسب برای افزایش ضریب بازیافت بیان شده است که این ویژگی به اجرایی تر شدن آن کمک شایانی خواهد کرد.

ثمری ادامه داد: توافق نامه مذکور نشان دهنده اعتماد وزارت نفت به توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی است که پشتوانه آن به طور حتم جایگاه این دانشگاه در تولید علم در طول سالهای گذشته و کسب مقام نخست در میان تمامی دانشگاه های کشور است.

تجهیزات و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرای پروژه های بزرگ تحقیقاتی

وی با اشاره به تجهیزات و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرای پروژه های بزرگ تحقیقاتی، اظهار کرد: هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی دارای بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه ها در سطح کشور است که به خوبی می توان از آنها برای پروژه های ملی و بزرگ از جمله توافق نامه با وزارت نفت از آنها بهره برد.

ثمری ادامه داد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای جنوبی مانند اهواز، امیدیه، ماهشهر به خوبی توان علمی مناسب برای اجرای پرژوه های تحقیقاتی و پژوهشی در صنعت نفت را دارند و در توافق نامه صنعت نفت نیز به طور حتم از توان این واحدها استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه 200 نفر از اعضای هیات علمی برای مشارکت در اجرای توافق نامه با وزارت نفت شناسایی شدند، تصریح کرد: خوشبختانه عزم جدی برای اجرای هر چه بهتر این توافق نامه در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز به خوبی بر اجرای آن نظارت خواهند کرد.

ثمری با اشاره به آغاز دوره های دکتری پژوهش محور در دانشگاه آزاد اسلامی نیز، گفت: راه اندازی این دوره ها و همزمانی آن با امضای توافق نامه همکاری با وزارت نفت را باید به فال نیک گرفت، زیرا نمود واقعی و عینی این دوره ها را شاید بتوان در اجرای توافق نامه با وزارت نفت مشاهده کرد.

اجرای توافق نامه با وزارت نفت نقطه عطفی در دوره های دکتری پژوهش محور است

وی ادامه داد: وزارت نفت و به طور کلی مجموع صنعت نفت دارای بدنه متخصص و تکنسین های متعددی است که به خوبی می توانند از دوره های دکتری پژوهش محور برای ارتقای مدرک تحصیلی و سواد دانشگاهی خود بهره ببرند.

ثمری با بیان اینکه اجرای توافق نامه با وزارت نفت به طور حتم نقطه عطفی در دوره های دکتری پژوهش محور در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد خواهد کرد، تاکید کرد: طرح توسعه میدان های نفتی و افزایش ضریب بازیافت آنها موضوعات گسترده تحقیقاتی در خود نهفته دارد که هر کدام از آنها می تواند به خوبی موضوع و بهانه ای برای دکتری پژوهش محور باشد.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: کارگروه های متعددی برای اجرای توافق نامه با وزارت نفت ایجاد شده است و به زودی نیز کمیته مشترک وزارت نفت، دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ملی نفت نیز در این راستا تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های بزرگ نیازمند ساختارهای بزرگ است، گفت: مدیریت پشتیبانی و مدیریت علمی و فنی در ساختار اجرایی این پروژه در نظر گرفته شده است تا در اولین فرصت طراحی و تاسیس شود.

ثمری در پایان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه خصوصی جهان برای اجرای توافق نامه خود با وزارت نفت هیچگونه محدودیتی ندارد و می تواند به راحتی با بهره گیری از مشاورهای خارجی و همکاری با شرکت های معتبر نفتی برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی به کشور تلاش کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار