ارتفاع ریزشهای جوی به 7 میلیمتر رسید

ارتفاع كل ريزشهاي جوي از اول مهر لغايت 23 مهر سال آبي 93-94 بالغ بر 7 ميليمتر بوده است.

به‌گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران، ارتفاع كل ريزشهاي جوي از اول مهر لغايت 23 مهر سال آبي 93-94 بالغ بر 7 ميليمتر بوده است.

 اين مقدار بارندگي نسبت به ميانگين دوره‌هاي مشابه درازمدت( 5 ميليمتر) 40 درصد افزايش و نسبت به دوره مشابه سال آبي گذشته( 3 ميليمتر) 133 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

ضمناً حجم بارش اول مهر تا پايان 23 مهر معادل 11.536 ميليارد مترمكعب مي‌باشد.

بارش های تهران و البرز به 5 میلیمتر رسید

از ابتداي سال آبي جدید تاكنون بارش هاي استان های تهران و البرز با افزایش در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته و با کاهش 43 درصدی در مقايسه با بارندگی 8.6 میلیمتری دوره بلند مدت 46 ساله به حدود پنج ميليمتر رسيد.

این گزارش حاکی است که در زمان مشابه سال گذشته بارشی گزارش نشده بود. 

بر اساس اين گزارش، از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، آرموت طالقان با 20 ميليمتر در جايگاه نخست ايستگاه هاي پربارش در استان تهران و البرز ثبت شده است. ايستگاه هاي نساء كرج با 11.5 و سد لار با 9.5 ميليمتر جايگاه هاي دوم و سوم پربارش ترين ايستگاه هاي بارانسنجي را به خود اختصاص داده اند. 

همچنين ميزان بارش هاي گزارش شده در ساير ايستگاه هاي بارانسنجي شركت آب منطقه اي تهران به ترتيب در سیراء کرج هشت، سد لتیان شش، بیلقان کرج 3.5، رودک جاجرود و سد امیرکبیر سه، فیروزکوه 2.5 و مطالعات تهران یک میلیمتر است. در ایستگاه امور آب ورامین نیز کمتر از یک میلیمتر بارش گزارش شده است.

برچسب ها: بارش ، تهران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار