زندگینامه لوئیس همیلتون قهرمان مسابقات "فرمول یک" فصل ۲۰۱۴ + عکس

اولین "راننده انگلیسی" که بعد از دیمون هیل از سال ۹۶ به این طرف قهرمانی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  لوییس همیلتون به طور معمول نیازی به معرفی ندارد. قهرمانی دراماتیکش در سال ۲۰۰۸ او را تبدیل به اولین راننده انگلیسی بعد از دیمون هیل کرد که از سال ۹۶ به این طرف قهرمانی را به خود اختصاص داد.

 از همه این نکات مهم تر این بود که او اولین راننده سیاه‌پوستی است که به دنیای فرمول یک راه پیدا کرد. او در اولین فصل حضورش در فرمول یک هم تنها یک امتیاز با قهرمانی فاصله داشت و در نهایت رقابت را به رایکونن واگذار کرد. همیلتون که با مک لارن کارش را در فرمول یک آغاز کرد، ۵ فصل برای این تیم مسابقه داد و از ابتدای ۲۰۱۳ به مرسدس پیوست.
درگیری‌های او و فرناندو آلونسو در سال ۲۰۰۷، بر سر راننده اول تیم شدن هم از نکات جالب توجه دوران حرفه‌ای همیلتون است. ران دنیس، مدیر وقت مک لارن متهم به حمایت از راننده انگلیسی‌اش شد و در نهایت این آلونسو بود که از تیم جدا شد و همیلتون راننده اول تیم لقب گرفت. درباره کلاه‌های ایمنی‌اش این بحث وجود دارد که چون آیرتون سنا اسطوره زندگی‌اش بوده، به احترام او کلاهش همیشه زرد رنگ است. همیلتون برای فرار از رسانه‌ها ابتدا در سوئیس و اکنون در موناکو زندگی می‌کند.
تیم: مرسدس
ملیت: بریتانیایی
شماره مسابقه: 44
سکوی قهرمانی: 58
امتیاز: 1192
تعداد گرندپری: 133
قهرمانی جهان: 1
بالاترین مقام مسابقه: ۱ ( 35 بار)
بالاترین مقام تایم گیری: ۱ (31 بار)
تاریخ تولد: 7 ژانویه 1985
محل تولد: استونج
تیم ها: مکلارن – مرسدس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار