ایستگاه هشتم مذاکرات هسته‌ای/3

سفیر ایران در اتریش: امیدوارم با درک و توجه طرف مقابل هرچه سریعتر به توافق جامع دست پیدا کنیم

حسن تاجیک گفت: امیدوارم با درک و توجه طرف مقابل هرچه سریعتر به توافق جامع دست پیدا کنیم.

حسن تاجیک، سفیر ایران در اتریش در گفتگو با خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین  در پاسخ به این سوال که چرا مکان انتخابی برای مذاکرات، بیشتر شهر وین است، گفت: با توجه به اینکه وین یک پایتخت بین المللی است و همان‌طور می‌دانید همانند "ژنو" و "اتریش" یک کشور بی‌طرف از نظر سیاسی است.

وی ضمن سپاسگذاری از مقامات اتریش، ادامه داد: با توجه به روابط خوب میان ایران و اتریش، و همچنین علاقمندی مقامات این کشور برای میزبانی مذاکرات، این کشور مکان بسیار مناسبی برای برگزاری مذاکرات است.
 
سفیر ایران در اتریش در پاسخ به این سوال که در حال حاضر شماره هفت وین است، فکر می‌کنید این عدد تا شماره چند پیش رود و چه مدت زمان برای رسیدن به توافق طرفین  نیاز دارد؟ افزود: امیدواریم که با درک و توجه به واقعیات از طرف مقابل، تعداد این عددها بسیار زیاد نباشد و بتوانیم تا 24نوامبر که مهلت تمدید مذاکرات است، هرچه سریعتر به یک توافق دست پیدا کنیم.
 
تاجیک در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه آیا فکر می‌کنید تا سوم آذر ماه مذاکرات به نتیجه‌ای برسد، یا این که نیاز به تمدید است، اظهار داشت: یک دیپلمات همیشه باید امیدوار باشد و من هم به عنوان یک دیپلمات امیدوارم  دستیابی به توافق در مذاکرات که  تنها راه حل برنامه هسته‌ای است هرچه سریعتر انجام شود.

سفیر ایران در اتریش همچنین در پاسخ به این سوال که  مشکلات موجود در مذاکرات چه چیزی است، گفت: به هیچ عنوان در مذاکرات حضور ندارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار