محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد:

تحول در الگوهای رفتاری عامل بالا رفتن سن ازدواج

یک روانشناس گفت: تحول در الگوهای رفتاری مثل مصرف پوشاک، مسکن و در کل رفاه اجتماعی، تجمل‌گرایی و تأثیر فرهنگ غربی باعث بالا رفتن سن ازدواج شده است.

آذر محمدی، روانشناس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ازدواج راهی برای برآورده کردن نیازهای عاطفی و غرایز از طریق مشروع و تشکیل خانواده است که به اندازه عمر بشریت قدمت دارد. 

وی درخصوص علل افزایش سن ازدواج گفت: تحول در الگوهای رفتاری مثل مصرف پوشاک، مسکن و درکل افزایش رفاه اجتماعی و سواد و تأثیر از فرهنگ غربی از دلایل اصلی بالا رفتن سن ازدواج است.  
این روانشناس ادامه داد: تأثیر افزایش طلاق‌ها و مطالبه مهریه باعث اعتقاد پیدا کردن به زندگی مجردی و رفع نیازهای عاطفی به صورت نامشروع شده است. 

محمدی با اشاره به تأثیرات منفی افزایش سن ازدواج برجامعه و جوانان اظهار داشت: افزایش سن ازدواج باعث افزایش انحرافات اخلاقی، آسیب‌های اجتماعی و گسترش بیماری‌های مقاربتی می‌شود. 

وی افزود: به دلیل بالا رفتن سن و کاهش قدرت ناباروری در بانوان، استمرار حیات به مرور از بین می‌رود و باعث افزایش سن جامعه و کاهش جمعیت می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: خانواده‌ها باید ازدواج فرزندان خود در زمان مناسب اقدام کنند و در این خصوص با همیاری سازمان‌های اجتماعی در کاهش هزینه‌های ازدواج و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه، گسترش مراکز مشاوره و ارزش دادن به تأهل، شرایط و زمینه لازم برای ازدواج جوانان را فراهم کنند.

انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: تحول ، الگو ، ازدواج ، رفتاری ، مسکن ، پوشاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
من کارمندم اماهیچ وقت اشتباه نمیکنم که ازدواج کنم
اول فرهنگ خانه داری رو به دخترهایادبدن...
دخترا فکر میکنن شوهر عین عابربانک فقط دست توی جیب پول بده تا خرج کنن
آخرین اخبار