به منظور توسعه زیر ساخت‌ها حمایت از پیست‌های اسکی برگزار شد؛

جلسه مشترک مشاور معاون وزیر ورزش و جوانان و کمیته ماده 5

جلسه مشترک مشاور معاون حقوقی، امور مجلس استان‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ماده 5 به منظور حمایت از پیست‌های اسکی و توسعه زیر ساخت‌ها در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ این جلسه با محوریت اقدامات حمایتی وزارت ورزش و جوانان از اماکن ورزشی و به ویژه پیست‌های اسکی در آستانه فصل ورزش‌های زمستانی برگزار شد.

در این جلسه قربانعلی سولقانی به عنوان مدیر مجموعه اسکی دیزین و ساوه مدیر پیست اسکی دربندسر و شرکت تله سیر پاپا پیرامون نقاط ضعف و تهدیدهای مدیریت پیست در کشور گزارشی را ارائه دادند.

در ادامه این جلسه علی عمران سولقانی دبیر فدراسیون اسکی گفت: خوشبختانه با توجه به نگاه حمایتی که از سوی سرپرست فدراسیون نسبت به توسعه اسکی و زیر ساخت‌ها در سراسر کشور ایجاد شده جلسه‌ای مشترک با مدیران پیست‌های اسکی در محل فدراسیون تشکیل شد که در نتیجه با ارائه صورت جلسه و مصوبات و درخواست مدیران پیست‌ها، مقرر شد تا با برگزاری نشست مشترک توسط مسئولان وزارت ورزش و جوانان اقدامات حمایتی از فعالیت‌های پیست‌ها صورت پذیرد.

وی در ادامه گفت: فدراسیون اسکی با ایجاد چنین جلساتی قصد دارد تا مشکلات مدیران پیست ها را در توسعه زیرساخت‌ها کاهش و کیفیت خدمت‌رسانی به علاقمندان به این رشته ورزشی را افزایش دهد.

دبیر فدارسیون مواردی از جمله تعیین نرخ بلیط، سطح بندی پیست‌ها، ایجاد باشگاه‌های حرفه‌ای و قهرمانی پیست‌ها، مرتفع شدن مشکلات نظارت استاندارد بر پیست‌ها و حمایت مالی وزارت ورزش از طریق بانک‌ها نسبت به ایجاد پروژه‌های جدید را در این جلسه مطرح کرد.

در این جلسه امیر عفراتی مشاور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان و دبیر کمیته ماده 5 ضمن اشاره به رسالت وزارت ورزش و جوانان در حمایت از باشگاه‌ها و اماکن ورزشی که در جهت توسعه ورزش قهرمانی- همگانی و حرفه‌ای گام بر می دارند گفت:رتبه بندی پیست‌ها باید توسط فدراسیون اسکی و کارشناسان مربوطه براساس یک پیش نویس به این معاونت اعلام شود تا بتوانیم مصوبه اجرائی آن را از مسئولان اخذ کنیم.

وی در ادامه گفت: این رتبه بندی می‌تواند کمک شایانی به تعیین نرخ بلیط، تخصیص وام و سایر موارد حمایتی باشد که باید در اسرع وقت توسط فدراسیون به انجام برسد .

عفراتی خاطرنشان کرد: بیمه پیست‌ها را سعی می‌کنیم با یک بیمه واحد برای فصل جاری تعریف کنیم و انتظار داریم تا اگر در مواردی سازمان استاندارد و تعزیرات ، اقداماتی مغایر با نظریه کارشناسی وزارت ورزش داد این موضوع بررسی و در یک جلسه مشترک نسبت به رفع آن اقدام نمائیم.

همچنین باید با همکاری پیست‌ها و فدراسیون مراجع معتبری از کشورهای سازنده خارجی را در جهت تائید فنی امکانات دستگاه های بالابر به ایران دعوت کنیم تا گواهینامه معتبری هم بتوانیم اخذ نمائیم.

عفراتی در پایان از اقدام خوب فدراسیون اسکی تشکر کرد و گفت: برگزاری این جلسات برای اولین بار بوده و تداوم آن می‌تواند بسیاری از مشکلات پیست‌ها را با تشریک مساعی و ایجاد راهکارها برطرف نماید.

در این جلسه نیکخو مشاور وزیر مواردی را درخصوص چگونگی اخذ وام ،بیمه مسئولیت مدنی و نحوه همکاری پیست‌های اسکی با فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و چگونگی دریافت مجوز باشگاهی به دلیل برخورداری از حمایت‌های مادی و معنوی وزارت را مطرح کرد.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: وزارت ، ورزش ، مشاور ، توسعه ، پیست ، اسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار