رئیس مجلس در اختتامیه جشنواره بین المللی میراث ناملموس:

تنوع فرهنگی زیباست،باید به فرهنگ ملل مختلف احترام گذاشت

دکتر علی لاریجانی اظهار داشت: دنیای امروز نباید تلاش کند که فرهنگ های بومی را از بین ببرد زیرا تنوع فرهنگی زیباست و ما باید به فرهنگ ملل مختلف احترام بگذاریم.

 به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در اختتامیه اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس که در محل چهل ستون اصفهان برگزار شد افزود: امروز شاهد شرایط مشکلی در منطقه هستیم که این منطقه را از نظر سیاسی به منطقه داغی تبدیل کرده است.
 
وی اظهار کرد: در این دهه اخیر، ما شاهد جنگ های زیادی در افغنستان، عراق، فلسططین و سوریه و یمن بودیم که این جنگ ها به دلیل هوس بازی های سیاسی قدرت های بزرگ و برخی قدرت های منطقه ای ایجاد شده است که هوس بازی هایشان را با خون مردم ارضا می کنند.
 
لاریجانی با بیان اینکه این قدرت ها برای مقاصدشان تحریک هایی را در منطقه ایجاد می کنند و مردم منطقه را به جان هم می اندازند ، افزود : ما شاهد حضور تروریست ها در منطقه هستیم که وحشیانه ترین رفتارها را با مردم منطقه دارند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که چه کسانی و چه کشورهایی به این گروه تروریستی کمک می کنند و گفت: همین کشورهای بزرگ هستند که به دلیل مقاصد دیگرشان تروریست ها را ایجاد کردند و یک ظاهر برای آنان پوشانده اند که آنان به دنبال حقیقت هستند.
 
لاریجانی تاکید کرد: اینکه خون مردم را می ریزند، بی احترامی می کنند فرهنگ نیست تخریب فرهنگ است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به شدت مخالف تندروی ها و افراطی گری ها در منطقه هستیم.
 
 
وی ادامه داد: همه فرهنگ ها بر اساس شرایطی در طول تاریخ شکل گرفته اند و برای سهم آنها باید در همان بسترها قرار گرفت.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موسیقی سنتی ایرانی گفت: موسیقی سنتی ایران، حکایت از هویت ایران، لطافت و روح جوانمردی مردم ما دارد.
 
لاریجانی با اشاره به امپراطوری بزرگ صفوی گفت: اصفهان از زمان امپراطوری صفوی پایتخت ایران بود از این رو امپراطوری صفوی بخشی از هویت تاریخی ایران است که به ایران یکپارچگی داد و از نظر معماری و شهرسازی و حضور دانمشندان بزرگ برای ایران اهمیت بسزایی دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: صفویان، تشیع را در ایران احیا و از این مکتب بزرگ صیانت کردند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تشیع روح تفکر عقلانی و وحیانی اسلام را چنان در مفهوم ولایت تعریف کرده که هنوز زنده بودن تفکر اسلام به آن مربوط است.
 
لاریجانی در ادامه با تبریک عید غدیر یادآور شد: عید غدیر عیدی است که مفهوم ولایت توسط پیامبر (ص) استمرار بخشیده شد و رابطه جهان و خالق را استمرار داد.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار