فیاضی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کارشکنی‌های غرب باب دستیابی به توافق را می‌بندد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر قرار باشد کارشکنی غربی‌ها ادامه پیدا کند، در این صورت قطعا جمهوری اسلامی ایران وضعیت غنی‌سازی خود را به قبل از توافق ژنو بازمی‌گرداند و باب دستیابی به توافق قطعا بسته خواهد شد که این موضوع به نفع طرف غربی در ارتباط با ایران و مسائل منطقه نیست.

"سیدجلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات، گفت: یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات زیاده‌خواهی‌های طرف آمریکایی است.

وی ادامه داد: عمدتا ایالات متحده بر نکاتی تاکید دارد که فراتر از توافق‌نامه و ان پی تی است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور عضو ان پی تی و آژانس حق دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای را دارد و آن را حق خود می‌داند و طبیعی است که کشورمان به اندازه نیازش غنی سازی داشته باشد.

فیاضی اظهار داشت: متاسفانه آمریکایی‌ها با بهانه جویی‌های غیر قانونی و خواسته‌های فراقانونی و با سنگ‌اندازی مانع پیشرفت مذاکرات می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکید بر ادامه مذاکرات تا حصول نتیجه و البته بر مبنای تحقق حقوق قانونی کشورمان دارد، این گفتگوها باید ادامه پیدا کند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به عدم پیشرفت در مذاکرات نیویورک، ادامه داد: به نظر می‌رسد دستیابی به توافق نهایی تا
سوم آذر ماه چندان مطرح نیست، اما همان طور که مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند، امکان احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد.

فیاضی با اشاره به حساس بودن این دوره از مذاکرات،  گفت: انتظار می‌رود آمریکایی‌ها و غربی‌ها با یک تصمیم‌گیری درست روند مذاکرات را به یک روند قابل قبول که مبتنی بر مقررات بین‌المللی و قواعد مربوط به حفظ حقوق جمهوری اسلامی ایران باشد، برسانند.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد کارشکنی غربی‌ها ادامه پیدا کند، در این صورت قطعا جمهوری اسلامی ایران وضعیت غنی سازی خود را به قبل از توافق ژنو بازمی‌گرداند و باب دستیابی به توافق قطعا بسته خواهد شد که این موضوع به نفع طرف غربی در ارتباط با ایران و مسائل منطقه نیست.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: توقف مذاکرات به نفع هیچ یک از طرفین نیست و طرفین باید تلاش کنند تا گره از مذاکرات باز شود و به توافق نهایی نزدیک شوند.

 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار