معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران:

به روزترین تجهیزات آتش نشانی خریداری می شود/رسانه ها در فرهنگ سازی کمک کنند

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه منشا حوادث و سوانح آتش سوزی در تهران ناشی از نبود آموزش های عمومی است، از رسانه ملی خواست تا در جهت پیشگیری از وقوع حوادث در زمینه آموزش شهروندان تهرانی، مدیریت شهری را یاری کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمود صلاحی درخصوص وضعیت کنونی بودجه مجموعه آتش نشانی تهران در زمینه خرید تجهیزات اظهار کرد: در حالی که بر اساس اولویت در کمیسیون تخصیص در بعضی از سازمان های شهرداری تهران بودجه 70 تا 80 درصد تحقق پیدا می کند، شهرداری تهران از همان ابتدای امسال تحقق بودجه آتش نشانی تهران را صد در صد اعلام کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران درباره مهمترین نیازهای خدمات شهری برای حوزه آتش نشانی و بحث امکان تحقق نیازهای این مجموعه گفت: نکته حایز اهمیت که باید به آن اشاره شود آن است که به دستور شهردار تهران هیچ گونه محدودیتی برای خرید هرگونه تجهیزات از جمله بالابرهای بلند برای هر منطقه از شهر که نیاز باشد ، وجود ندارد و این بدان معنا است که هیچ گونه محدودیت بودجه ای برای خرید تجهیزات آتش نشانی در شهرداری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اتقاقی که در گذشته برای نردبان اتش نشانی افتاد به هیچ وجه ناشی از بی کیفیتی تجهیزات نبوده است چرا که این نردبان آلمانی بوده است و جزو محصولات باکیفیت به حساب می آمده که قبل و بعد از حادثه باز شده است اما متاسفانه بر حسب اتفاق در جریان حادثه آتش سوزی باز نشد که نباید این اتفاق را مبنای آن قرار داد که تجهیزات آتش نشانی فاقد کیفیت است.

صلاحی با اشاره به اینکه به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران طی هفته های گذشته در قالب شهردار شب از مجموعه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بازدید کرده است، گفت: در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در خصوص تجهیزات این مجموعه عملیاتی وجود ندارد و تلاش مدیریت شهری بر این است که بهترین امکانات و سطح آموزش در اختیار نیروهای آتش نشان در شهر تهران باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تاکید کرد: هیچ گونه محدودیتی برای شرکت نیرو های آتش نشان در برنامه های آموزشی بین المللی و اجلاس های مهم به ویژه در زمینه شناخت تجهیزات جدید وجود ندارد. به طوری که اخیرا آتش نشانان تهران در اجلاس سنگاپور شرکت کرده و از دانش و آموزش های به روز در این حوزه بهره برده اند.

صلاحی همچنین گفت: امیدواریم با کمک رسانه ها بیش از گذشته بحث توجیه مردم و آموزش اقشار مورد توجه قرار گیرد تا بدین ترتیب بتوانیم میزان وقوع سوانح در تهران را کاهش دهیم .

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران از رسانه ها به ویژه صدا و سیما خواست تا با توجه به اهمیت موضوع آموزش در برابر سوانح و حوادث آتش سوزی ، موضوع پیشگیری را در برنامه های خود مورد توجه قرار داده و در رابطه با آموزش های عمومی به مدیریت شهری تهران کمک کنند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار