حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

با فتنه‌گری در قالب هنر و سینما مقابله می‌شود/ چرا آقای ایوبی بر اکران برخی فیلم‌ها اصرار دارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر افرادی بخواهند در قالب هنر و سینما فتنه‌گری کنند و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند، با آن‌ها مقابله خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نصر الله پژمان‌‌فر نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی در خصوص رفت و آمد ایوبی به مجلس برای حل شدن مشکل اکران برخی از فیلم‌ها درگفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: این وظیفه‌ی خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی است که امور مربوط به اکران فیلم‌ها را با دقت پیگیری کنند.
 
وی افزود: در سازمان سینمایی ما، فیلم‌هایی ساخته می‌شود که بر اساس فیلمنامه نیست و گاهی اوقات پیش آمد که فیلمنامه در مورد موضوع اجتماعی است ولی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است و ارشاد و معاونت سینمایی باید به گونه‌ای عمل کند که ما وارد کار نشویم.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس در صورت بروز  تخلف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌کند و دراین زمینه برای مقابله از اختیارات خود استفاده می‌کند.
 
وی ادامه داد: معاونت سینمایی باید با بالا بردن دقت خود در این زمینه و جلوگیری از ایجاد بازی‌های سیاسی هزینه تراشی نکند.
 
پژمان‌فر تصریح کرد: سوال من از آقای ایوبی و همکارانش این است که چرا بر اکران فیلم‌هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می‌برد اصرار دارند.
 
وی افزود: این جریان بازی سیاسی است که معاونت سینمایی به وجود آورده و برای آنکه به برخی افراد منحرف در سینما بگویند که ما می‌‌‌خواستیم فلان کار را انجام بدهیم ولی دیگران نگذاشتند ولی همچنان اگر تخلفی صورت بگیرد، مجلس با آن مقابله می‌‌کند.
 
نماینده‌ی استان مشهد و کلات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر فیلمی برای نظام جمهوری اسلامی ایران ساخته می‌شود، باید ممیزی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در آن رعایت شود.
 
حجت الاسلام پژمان‌فر در خصوص مشکلات فیلم‌هایی که به آن‌ها اجازه اکران داده نشده است، افزود: این فیلم‌ها هم از نظر محتوا و هم از نظر عنوان و اسم مشکل دارند و حتی عنوان این فیلم‌ها رویکرد سیاسی به دنبال دارند و علاوه بر اصلاحات در محتوا برای آنکه بتواند اجازه‌ی اکران بگیرد، باید عنوانشان نیز عوض شود.
 
وی ادامه داد: در صورت اصلاحات در محتوا و رعایت قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران مخالفتی با اکران آن‌ها نیست.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده خود از علاقه‌مندان به هنر هستم و کسی با هنر و فیلم سازی مخالف نیست؛ اما اگر افرادی بخواهند در قالب هنر و سینما فتنه گری بکنند و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند با آ‌ن‌ها مقابله خواهد شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار