روزانه 10 دقیقه ورزش هوازی اضطرابتان را کم می‌کند

در ورزش‌های هوازی با آزاد شدن مورفین‌های درونی بدن همچنین با ترشح هورمون سروتونین باعث ایجاد شادابی و کاهش استرس و اضطراب در فرد می‌شود.

سید منصور رایگانی رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران و استاد دانشگاه علوم پزشکی
در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص تأثیر ورزش‌های هوازی بر کاهش استرس گفت: ورزش‌های هوازی به طور کلی به دو نوع تقسیم‌بندی می‌شود، هوازی و غیرهوازی که در هوازی منبع سوخت عضله برای انجام آن ورزش از طریق اکسیژن تامین می‌شود و در ورزش‌های غیرهوازی در مدت زمان کم‌تر از 2 الی 3 دقیقه اتفاق می‌افتد که منبع سوخت عضله، انرژی‌های ذخیره شده در عضله است.

وی در ادامه گفت: ورزش‌های هوازی باعث فعالیت سیستم قلبی، عروقی و ریوی می‌شود و خواص عمده‌ی آن این است که چون تداوم دارد باعث می‌شود بدن فعالیت بیشتری را داشته باشد.

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران با بیان این که در ورزش‌های هوازی مورفین‌هایی درون بدن آزاد می‌شود، تصریح کرد: همچنین ترشح هورمون سروتونین باعث شادابی و کاهش استرس و اضطراب در فرد می‌شود.

دکتر رایگانی به ورزش‌های هوازی اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی تند،‌ حرکات ایروبیک و شنا کردن بیشتر از دیگر ورزش‌های در دسترس عموم است.

وی توصیه کرد: این ورزش‌ها حداقل روزانه 10 دقیقه و حداکثر 30 دقیقه و هفته‌ای چهار روز به صورت پیوسته انجام شود ولی چنانچه فردی وقت محدودی داشته باشد ثابت شده اگر در روز 2 دقیقه با فشار زیاد انجام شود نیز تأثیر خواهد داشت، اما این به شرطی است که فرد مشکلات قلبی و عروقی نداشته باشد و افراد میانسال قبل از انجام ورزش‌های هوازی باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار