ساری؛

حاجیانی که به حج نرفته برگشتند

کاروان تقلبی حج تمتع، مانع رفتن عده ای از زائران مازندرانی به سرزمین وحی شد.

جمشید رحیمی یک شهروند ساروی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: قرار بود به همراه همسرش برای اولین بار به حج تمتع اعزام شود که 5 ساعت قبل از حرکت، مدیر کاروان به آن ها گفت نمی توانند بروند.

رحیمی افزود: نفری 13 میلیون تومان و در مجموع 26 میلیون تومان، 8 ماه گذشته به مدیر کاروان داده بودیم.

به گفته وی زمانی که این آقا پول ما را برگرداند گفت: پولتان هیچ سودی نداشت، مگر می شود 26 میلیون تومان بعد از 8 ماه سود نداشته باشد؟

جمشید رحیمی افزود: حدودا 20 نفر در کاروان این آقا که فامیلی اش رحیمی کولایی بود ثبت نام کردیم و دفتر وی هم با عنوان تور جهانگردی سمند در سه راه ملامجدین ساری فعال است.

این شهروند ساروی گفت: ما هیچ کلاسی برای آموزش حج نرفتیم و بهانه این آقا برای نبردن ما حاضر نبودن و دارای مشکل بودن ویزا بود، در صورتی که ویزای ما مشکلی نداشت.

جمشید رحیمی افزود: این فرد عده ای را به حج برد و عده ای هم مثل ما از حج بی نصیب شدند.

به گفته این شهروند ساروی هزینه هایی مانند نفری 160 هزار تومان برای واکسن، هزینه لباس احرام و حتی قبل از رفتن ولیمه دادیم و سوغات را خریده و حاضر کردیم که متاسفانه این مشکل مانع رفتنمان به حج شد و اکنون در شوک نرفتن مانده ایم.

مسئول روابط عمومی حج و زیارت مازندران هم در این خصوص در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: این افراد ویزا را از سفارت عربستان به صورت آزاد تهیه می کنند و این فرد در سال 89 حدود 200 نفر را به جده برد و برگشت دادند.

جعفری افزود: دفتر این فرد جهانگردی است و مجوز زیارتی ندارد و اکنون 20 کاروان در مازندران مجوز دارند و امسال 2 هزار و 580 نفر از مازندران به حج رفتند.

به گفته مسئول روابط عمومی حج و زیارت مازندران دفتر این فرد قبلا یک بار پلمپ شده بود.

حالا یک سوال از مسئولان حج و زیارت؛ اگر این تورهای جهانگردی مجوز ندارد پس چطور عده ای را به حج می برد؟؟؟ یعنی هیچ نظارتی نیست؟!

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.