"محمود عباس" شنبه عازم مصر می‌شود

"محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه آينده به مصر می‌رود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری وفا ، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در اتحادیه عرب اعلام کرد  محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار رسمی دو روزه از مصر شنبه آینده راهی قاهره می‌شود.

"جمال الشوبکی" سه‌شنبه شب به خبرگزاری وفا فلسطین گفت محمود عباس  یکشنبه آینده درکنفرانس بین المللی برای بازسازی ویرانی‌های نوار غزه شرکت خواهد کرد .

الشوبکی افزود کنفرانس بین المللی بازسازی خرابی‌های ناشی از تهاجم نظامی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه با نظارت مصر ، نروژ و فلسطین با هدف جمع آوری کمک‌های مالی برای آبادنی نوار غزه برگزار خواهد شد.

 نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در اتحادیه عرب تصریح کرد عباس در حاشیه این کنفرانس با  عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر درباره موضوعات منطقه و تحولات داخلی  فلسطین  گفتگو خواهد کرد.

الشوبکی اظهار داشت در کنار محمود عباس ،  یک هیئت بلند پایه فلسطینی به ریاست  رامی حمد الله  در کنفرانس بین المللی قاهره شرکت می کند و این هیئت  طرح خود را برای بازسازی ویرانی های نوار غزه   مطرح  خواهد کرد .

 وی افزود بر اساس طرح پیشنهادی دولت فلسطین که قرار است در کنفرانس قاهره ارایه شود ، هزینه های بازسازی خرابی‌های نوار غزه و تامین نیازهای اولیه برای ساکنان این منطقه، حدود چهار میلیارد  دلار درنظر گرفته شده است .

گفتنی است مصر ، نروژ و دولت  فلسطین تاکنون از 80 کشور عربی و خارجی و نیز سازمان‌های بین المللی و عربی برای شرکت در کنفرانس قاهره دعوت به عمل آورده‌اند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار