روزنامه "الثوره":

بیهوشی سیاسی آمریکا و عذرخواهی‌ها

تعیین دلایل عذرخواهی معاون رئیس جمهور آمریکا و تکرار آن که در چارچوب بیهوشی سیاسی آمریکا علیه بسیاری از بازیچه های خود در منطقه می گنجد، علی رغم توضیحاتی که برای حفظ آبروی خود داده است، چندان سخت نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الثوره"؛ چنانچه مسلم باشد که عذرخواهی به مفهوم عبث و دروغ بودن اظهارات جو بایدن که ژنرال دمپسی نیز پیش از این بدان اذعان کرده بود، نیست، بنابراین، آن، حداقل فعل و انفعالات مستقیمی که پیش از عذرخواهی وجود داشت را به تاخیر می اندازد و آمریکا را از جنایت هایی که بازیچه های خود در حنایت از تروریسم انجام داده اند را تبرئه می کند.

در حقیقت، دولت آمریکا، خود این حمایت ها را ارائه داده و به همان دلایلی که دست نشانده‌های آن، در آن بهانه تراشی می کردند و یا از طریق آن، حمایت های مالی و نظامی خود از تروریسم و تروریست ها را توجیه می کردند، آنان را تحت پوشش سیاسی خود قرار داد؛ در نتیجه، اظهارات جوبایدن اسرار ناشناخته ای را فاش نکرد و حقیقت غیر قابل انتظاری را روشن نساخت.

این چیزی است که ادارات سیاسی غرب، معادلات رسانه ای خود را در چارچوب هماهنگی با اسلوب آمریکایی، براساس آن بنا کرد، ولی از ارائه هرگونه تفسیر منطقی که جهت بهانه تراشی برای فهم ابعاد رفتار آمریکایی که به خاطر ناامیدی از ائتلاف خود، از جنگ طولانی دم می زند مناسب باشد، عاجز ماند.

مسئله مهم، اظهارات و یا اعتراف به اشتباهات در ارزیابی امور و نیز در عذرخواهی نیست، بلکه مهم آن چیزی است که در چارچوب برخورد آمریکا با چالش های مهمی که در جست و جوی سرمایه گذاران تروریسم که اکنون تهدیدی واقعی برای تمام جهان به شمار می رود نهفته است.

آن، برخوردی شگفت انگیز، مشکوک و غیر جدی است و خطرناک تر از آن، این است که خارج از مشروعیت بین المللی قرار دارد و قطعنامه های شورای امنیت به دور است؛  بالاتر از همه اینها، آن به دنبال نابودی تروریسم نیست و تنها گوشمالی تروریست هایی است که خارج چارچوب وظیفی خود رفتار می کنند.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار