میدل ایست آنلاین

نقش بیشتر ارتش آمریکا در حملات ائتلاف

ارقامی که برای اولین بار حضور شرکای عرب ائتلاف به رهبری آمریکا را در حملات هوایی بر ضد داعش آشکار کرد، نشان دهنده نقش بیشتر ارتش آمریکا در این عملیات است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین در گزارشی تحت عنوان جنگنده های عربی و اروپایی ده درصد حملات هوایی را بر ضد داعش پوشش داده اند اعلام کرد:
مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند متحدان عرب و اروپایی از اوایل اوت تاکنون ، حدود 10درصد از دو هزار حمله هوایی را بر ضد گروه شبه نظامی داعش در عراق و سوریه پوشش داده اند.

این مقامات گفتند جنگنده های آمریکایی از هشتم اوت تاکنون هزار و 768 حمله هوایی و دیگر اعضای ائتلاف حدود 195 حمله هوایی را بر ضد شبه نظامیان داعش اجرا کرده اند.

این ارقام که برای اولین بار حضور شرکای عرب این ائتلاف را در حملات هوایی بر ضد داعش آشکار کرد ، نشان دهنده نقش بیشتر ارتش آمریکا در این عملیات است.اما مقامات وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) تاکید کرده اند نقش شرکای عرب و اروپایی احتمالا با گذشت زمان بیشتر می شود.

بحرین ، اردن ، قطر ، عربستان سعودی و امارات عربی متحده که در حملات هوایی بر ضد گروه داعش در سوریه شرکت کرده اند تمایلی به افشای جزییات مشارکت خود در این حملات نداشته اند. اما برای آمریکا و غرب ، حضور کشورهای عربی در جنگ با داعش اهمیت زیادی دارد.

فرانسه ، بلژیک ، انگلیس ، دانمارک ، هلند و استرالیا متعهد شده اند هواپیماهایشان را در حملات هوایی بر ضد داعش در عراق شرکت دهند اما حضورشان تاکنون بسیار محدود بوده است.

آمار و ارقام دیگری که مقامات آمریکا منتشر کرده اند گسترش ابعاد حملات هوایی را نشان داد که هشتم اوت در عراق آغاز و بیست و سوم سپتامبر به سوریه کشیده شد.

یک مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت هواپیماهای آمریکا و ائتلاف بیش از چهار هزار و 800 پرواز از جمله بیش از هزار و 600 پرواز برای سوختگیری و 700 پرواز شناسایی و تهاجمی داشته اند.

این مقام افزود هواپیماهای آمریکایی و دیگر هواپیماهای ائتلاف ظرف کمتر از یک ماه حدود هزار بمب انداخته‌اند.

بر اساس این گزارش ، دو هفته پیش 47 موشک کروز تاماهاوک در روز نخست عملیات به سوریه شلیک شد که هزینه هر یک از این موشک ها بیش از یک میلیون دلار است.
فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد در این عملیات همچنین از بمب ها و موشک هایی با هدف گیری دقیق استفاده شده که هزینه آنها حدود 62 میلیون و 400 هزار دلار بوده است. به هزینه بمب هایی که جنگنده های نیروی دریایی با پرواز از روی ناوهواپیمابر آمریکا پرتاب کرده اند ، اشاره ای نشده است.

آمریکا و متحدانش تقریبا تا به امروز بیش از 260 حمله به عراق و دست کم 93 حمله به سوریه داشته اند.

هدف اصلی این حملات در عراق ، اغلب نزدیک سد موصل بوده و 98 بار به آنجا حمله هوایی شده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد مواضع داعش نزدیک شهر کردنشین کوبانی ( عین العرب ) در سوریه نزدیک مرز با ترکیه دست کم 13 بار هدف حمله قرار گرفته است.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار