عملیات نابودی تأسیسات تولید تسلیحات شیمیایی در سوریه به تأخیر افتاد

"سیگرید کاگ" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امر نظارت بر روند نابودی ذخایر شیمیایی سوریه در شورای امنیت اعلام کرد قرار است تأسیسات تولید تسلیحات شیمیایی در سوریه تابستان 2015 نابود شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یک منبع دیپلماتیک سازمان ملل متحد اعلام کرد کاگ همچنین گفت سازمان منع تولید و تکثیر تسلیحات شیمیایی نیز در زمینه یافتن پیمان کار برای انجام این عملیات با دشواری هایی مواجه شده است.

یک منبع خبرگزاری ایتارتاس در مقر سازمان ملل متحد اعلام کرد: انجام این عملیات به تأخیر افتاده است. نخستین تأسیسات تولید تسلیحات شیمیایی سوریه قرار است در ماه نوامبر نابود شود و کل عملیات نیز در تابستان سال آینده تکمیل خواهد شد. ما تاکنون در یافتن شرکتی که بتواند چنین کاری را انجام دهید با دشواری هایی مواجه بوده ایم.

مرکز عملیات مشترک سازمان منع تولید و تکثیر تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل متحد برای نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه اعلام کرد همه هزار و 300 تن تسلیحات شیمیایی اعلام شده دمشق از سوریه خارج شده است و در حال حاضر تمرکزها به  نابودی تأسیسات تولید تسلیحات شیمیایی در این کشور معطوف شده است.

عملیات مشترک سازمان منع تولید و اشاعه تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل متحد رسما در روز 30 سپتامبر تکمیل شد و همه مواد شیمیایی و دیگر ترکیبات آنها تا آن تاریخ نابود شدند. با این حال، 12 کارخانه تولید تسلیحات شیمیایی، همچنان دست نخورده باقی مانده اند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار