هاآرتص:

جنگ با داعش و تضعیف داخلی و بین‌المللی آمریکا

آیا آمریکا می‌تواند بی آنکه به خود لطمه بزند، با داعش مقابله کند؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه هاآرتص با طرح این پرسش نوشت، آیا امکان دارد به جنگ علیه گروه های تروریستی مبادرت کرد، بی آنکه همزمان موجب تحقق برخی از اهداف آنها نشد؟

13 سال پس از آنکه جرج بوش بعد از یازده سپتامبر جنگ علیه تروریسم را اعلام کرد و با گذشت دو ماه از زمانی که باراک اوباما دستور استفاده از نیروی نظامی علیه داعش را دارد، پاسخ این سوال منفی است.

اگر، اسامه بن لادن راهبرد القاعده و دیگر گروه های وابسته به آن را، بر تضعیف آمریکا از نظر داخلی و بین المللی با درگیری کردن نیروهای آن در جنگ های طولانی و فرساینده استوار کرده باشد،اکنون به نظر می رسد همه برنامه ریزی های آمریکا در مسیر تحقق هدف کسانی تنظیم شده است که به دنبال نابودی کامل آمریکا هستند.

سال ها جنگ و هزینه های سنگین انسانی و مالی آن، گزینه های آمریکا را در واکنش به تهدیدهای نظامی، کاهش داده است. با این حال، سر بریدن خبرنگاران و امداگران آمریکایی و انگلیسی، به دست داعش، عملا راه هر گونه انفعال را بسته است.

اما ابزارهای پاسخگویی به تروریسم باید چنان ارزیابی شوند که احتمال اینکه بیش از آنکه سود داشته باشند، زیان آور باشند، از بین برود. 

انتشار تصاویر سر بریدن داعش، موجب افزایش نگرانی‌ها در آمریکا شده است.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار