رضایی در جمع خبرنگاران:

اقتصاد کشور نیازمند ابتکارات بیشتر است/ طرح رسیدگی به دارایی مسئولان به زودی نهایی می‌شود

دبیر مجمع تشیخص مصلحت نظام گفت: اقتصاد ایران با توجه به تحریم‌های شدید نیازمند ابتکارات بیشتری است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های کلی نظام که صبح امروز در مجلس قدیم برگزار شد در جمع خبرنگاران پیرامون عملکرد اقتصادی دولت اظهارداشت: عملکرد اقتصادی را مثبت ارزیابی می‌کنیم که البته نیازمند ابتکارات و نوع آوری‌های بیشتری است.
 
وی ادامه داد: اقتصاد ایران با توجه به تحریم‌های شدید در جنگ اقتصادی جدی قرار گرفته که نیاز به نوع آوری‌های بیشتری دارد تا بتوانیم از آن خارج شویم.  
 
رضایی در پاسخ به این سوال که رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان در مجمع به کجا رسیده است چرا که دیده می‌شود در مواردی به حاشیه فرستاده می‌شود گفت: هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد به این دلیل که اگر مجمع به نظر شورای نگهبان در این زمینه عمل می‌کرد کل طرح رد می‌شد و یکی از اصول قانون اساسی معطل می‌ماند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما به دنبال کاری عملیاتی هستیم و در این زمینه به دنبال مشاوره بیشتر با کارشناسان زبده کشور هستیم تا راهی عملیاتی پیدا شود و شیوه اجرا اصلاح شود و سعی می‌کنیم این طرح را طی 3 جلسه آتی تمام کنیم.  
 
وی در پاسخ به این سوال که مهمترین راه برای اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظام چیست و مجمع چه راهی را در پیش گرفته است، اظهارداشت: چند کار به موازات هم آغاز کرده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که نمایندگان مجلس، مسئولان 3 قوه و دستگاه‌های دیگر توجیه شوند که سیاست‌های کلی در اصل چیست بعد از توجیه نظارت کار با کمک خود دستگاه‌ها و نظارت قوای سه گانه انجام شود.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که برگزاری این همایش به دنبال وجود مشکلی بود خاطر نشان کرد: بزرگترین مشکل ما نظام اداری است و فرهنگ سازمانی ادارات کشور که عمر صد ساله‌ای دارند، چرا که ادارات ما هیچ آشنایی با سیاست‌های کلی نظام ندارند البته آیین نامه‌ها را خوب می‌شناسند اما سیاست‌های کلی نظام را خوب نمی‌دانند، برآنیم تا با کمک خود دستگاه‌ها یک منطق در سیاست‌های کلی نظام در اداره کشور به وجود بیاید. 

انتهای پیام/
برچسب ها: قانون ، معطل ، نگهبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار