چرا "بایدن" باید نقش آفتاب‌پرست را بازی کند؟

آمریکا و متحدانش برای رسیدن به اهداف خود در خاورمیانه از هر نوع حربه از جمله اظهارات متناقض بهره می برند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،  "کلودیا حسن" گزارشگر شبکه الاخباریه در این خصوص گزارش داد: عذرخواهی جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا از رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه یکی از تمسخرآمیز ترین مسایل جهان بود. او گفته است از اردوغان عذرخواهی می کنم اگر تلویحا ترکیه را حامی گروههای تروریستی بویژه داعش در سوریه عنوان کرده ام. 

اما سوال اینجاست که چه مسایل پشت پرده ای باعث شد بایدن از سخنان خود عقب نشینی کند؟ اردوغان تهدید کرده بود که اگر بایدن از او عذرخواهی نکند او را فردی به تاریخ پیوسته تلقی خواهد کرد. اما چه شد که بایدن از سخنان خود در دانشگاه هاروارد عقب نشینی کرد و به خود تکذیبی روی آورد؟ نکته دیگر آنکه آمریکا با آفتاب پرست قرار دادن معاون رییس جمهور به دنبال چه هدفی بود؟ 

گذشته از این مسایل و ابهامات، آیا هیچ فرد عاقلی می تواند کمک ها و حمایت های ترکیه از گروههای تروریستی و داعش را فراموش کند؟ ترکیه همان کشوری است که به بهانه کمک رسانی به آوارگان سوری کامیونهای حامل سلاح و تجهیزات را به سوریه ارسال کرد. داعش و گروههای تروریستی دیگر بخشی از سیاست آشوب خلاق آمریکا در خاورمیانه هستند و ترکیه پذیرفته بود که در اجرای این سیاست نقش ایفاء کند و در مقابل، به عضویت اتحادیه ارپا درآید و با خرید نفت سرقتی داعش از چاههای سوریه به قیمت نازل اوضاع اقتصادی خود را بهبود دهد. اما چرا ترکیه داعش را که متحد و دوست این کشور است امروز دشمن می نامد؟ و چرا بایدن باید نقش آفتاب پرست را بازی کند؟ واقعیت آنست که آمریکا برای رسیدن به اهداف خود نیازمند بازی در نقشهای مختلف است و از بازیگران مختلفی استفاده می کند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار