مورینیو: آرسنال باید سه کارت قرمز‌ دریافت کرد/ نژاد پرستی در فوتبال مدرن جایگاهی ندارد

ژوزه مورینیو سرمربی چلسی معتقد است در بازی مقابل آرسنال سه بازیکن حریف باید کارت قرمز دریافت می‌کردند وی همچنین برای اعمال نژاد پرستانه در فوتبال مدرن هیچ جایگاهی قائل نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از تریبال فوتبال، دیدار حساس دو تیم چلسی و آرسنال از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر انگلیس با نتیجه 2 بر صفر به سود آبی پوشان لندنی خاتمه یافت ژوزه مورینیو‌ سرمربی چلسی با آرسن ونگر سرمربی آرسنال در حاشیه‌ زمین با یکدیگر  برخوردی تنش آمیز داشتند اما آقای خاص از این ماجرا ناراحتی به دل راه نداده و گفت: برخورد من با ونگر همان موقع و با سوت داور به پایان رسید اما چند مشکل در قضاوت داور به هنگام بازی وجود داشت داور از لحاظ تکنیکی کار سختی در این بازی داشت  و تقریبا خوب از عهده این کار بر آمد اما تکل خطرناک کوشینی اخراج داشت کالوم چمیرز هم خوش شانس بود که کارت زرد دوم را دریافت نکرد و دنی ولبک‌ هم باید اخراج می‌شد اما ولبک پسر خوبی است و با توجه به اینکه خشونت طلب نیست داور ترجیح داد به ملایمت با او رفتار کند.
 
مورینیو‌ در ادامه افزود: از نمایش فابرگاس در میدان مسابقه کاملا راضی هستم او در مقابل تیم سابق خود بازی کرد و از خود تلاش و پویایی زیادی نشان داد او از زمانیکه پا به چلسی گذاشته است همین عملکرد را داشته و رویارویی با آرسنال تغییری در نحوه بازی او به وجود نیاورد.
 
*** فوتبال مدرن منهای نژاد پرستی
 
 سرمربی تیم چلسی معتقد است هیچ نیازی به وارد کردن قانون رونی که برای مقابله با نژاد پرستی در فوتبال آمریکایی اجرا می شود در فوتبال حرفه ای وجود ندارد طبق قانون یاد شده برای هر باشگاه فوتبال آمریکایی باید حداقل یک کاندید مربیگری سیاه پوست و یا اقلیت معرفی شود این قانون از سال 2003 در فوتبال آمریکایی لازم الاجرا شده اما مورینیو معتقد است فوتبال حرفه ای اروپا آنقدر احمق و سطح پایین نیست که درهای خود را به روی مربیان سیاه پوست ببندد.
 
 مورینیو گفت: اگر کار شما خوب باشد حتما می توانید شغلی که شایستگی آن را دارید بدست آورید در فوتبال امروز رنگ پوست ملاک انتخاب مربیان نیست.
 
 البته این حرف مورینیو در حالی زده می شود که از میان 92 تیم فوتبال حاضر در لیگ برتر و لیگ دسته یک انگلیس فقط در دو مورد مربیان سیاه پوست هدایت آن را بر عهده دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کارت ، قرمز ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار