قاتل 10 شتر مرغ در جنگل رها شد/ اقدام درست یک دامدار

مدیر روابط عمومی محیط زیست لرستان گفت : یک دامدار مسوولیت پذیر گربه جنگلی که ده شترمرغ را تلف کرده بود، بخشید.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، محمد هادی رستمی مدیر روابط عمومی محیط زیست لرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: اوایل هفته گذشته صاحب یک مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان ازنا در استان لرستان متوجه تلف شدن تعدادی از شترمرغ های نابالغ خود می شود که بررسی ها نشان می داد شترمرغ ها بر اثر حمله یک حیوان وحشی خفه شده اند.
 
وی اظهار کرد : پس از چند روز تعداد شترمرغ های تلف شده به ده عدد افزایش یافت و کارگران مزرعه متوجه ورود شبانه نوعی گربه بزرگ جثه به داخل محوطه نگهداری شترمرغ های نابالغ شدند.
 
رستمی تصریح کرد :پس از افزایش تلفات، آقای مرتضی باقری صاحب مزرعه، اداره محیط زیست شهرستان ازنا را در جریان می گذارد تا نسبت به حل این معضل چاره اندیشی کنند.
 
همچنین رییس اداره محیط زیست شهرستان ازنا در این باره گفت: پس از اطلاع از حوادث رخ داده به مدت دو شب در مزرعه شترمرغ کمین کردیم تا اینکه شب دوم با کمک نور چراغ قوه متوجه یک گربه شدیم که وارد محوطه نگهداری شترمرغ های نابالغ شد اما موفق به زنده گیری حیوان نشدیم.
 
منصور درویشی افزود: صاحب مزرعه یک تله زنده گیری تعبیه کرده بود و لاشه یکی از شترمرغ ها را درون تله قرار داد تا گربه را به دام بیاندازد.
 
وی اظهار کرد :دو روز بعد آقای مرتضی باقری صاحب مزرعه با اداره محیط زیست تماس گرفته و اعلام نمود گربه جنگلی شب گذشته وارد مزرعه شده و درون قفس گرفتار شده است.
 
منصور درویشی گفت: وقتی به محل مراجعه نمودیم صاحب مزرعه هیچ آسیبی به گربه جنگلی وارد نکرده بود و حیوان را در سلامت کامل به ما تحویل داد.
 
وی افزود :گربه جنگلی به دام افتاده که بسیار سرحال و البته پرخاشگر بود پس از تحویل به اداره محیط زیست و اطمینان کارشناسان از سلامت کامل به زیستگاه طبیعی خود در پناهگاه حیات وحش ازنا منتقل شده و در طبیعت رهاسازی گردید.
 
وی اظهار کرد :در حال حاضر قیمت هر عدد شترمرغ نابالغ بر اساس وزن حدود شش الی هفت میلیون ریال است ،که تلف شدن 10 عدد شترمرغ خسارت بزرگی برای یک واحد تولیدی صنعتی به شمار می رود
 
وی گفت :صاحبان این مزرعه درحالیکه می توانستند براحتی گربه جنگلی را در همان روزهای نخست و یا پس از بدام افتادن از بین ببرند روزها صبر کرده و ترجیح دادند موضوع را با اداره محیط زیست در میان بگذارند و با وجود تلف شده 10 عدد از شترمرغ ها از آسیب رساندن به این گونه با ارزش خودداری نمودند.
 
گفتنی است ، در این زمینه پرونده ای تشکیل شده است تا خسارت وارده به صاحبان مزرعه برآورد شده و به آنان پرداخت شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قاتل ، جنگل ، رها ، دامدار ، گریه وحشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار محیط زیست
۲۱:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
زنده باد . واقعا کارشون قابل تحسینه. ما قبلا هم چنین بزرگواریهایی رو از مردم خوب لرستان دیدیم. امیدوارم مسئولین هم خسارت این عزیزان رو جبران کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
درود بر بچهای لرستانی که دوستار محیط زیستن
Iran (Islamic Republic of)
smail
۱۲:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
دمتون گرم از محل 3 و 7 هزار ميليار پرداخت نشه هم من مشكلي از پرداخت از محل يارانهها ندارم نوش جونش هم گربهه و هم مرد لري كه مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۰۸:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
اگر انسان هم بود باید کشته می شد چون هر چیزی که به انسان ضرر برساند باید اورا از بین برد واین صاحب شتر مرغ ها فکر می کرده سال اینده اسم ورسم اورا در کتاب های درس چاپ می کنند به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
منصور شیرمحمدی
۰۸:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
خبر خوبی بود
United States of America
احسان
۰۶:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
راهش اینه ک تو جنگل آشغال بریزن دیگه گرگها نیان داخل روستا
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
دمش گرم خیلی انسانه
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۰۰:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
ایول
Iran (Islamic Republic of)
بببببببببببب
۱۸:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
عقلش کم بوده
Iran (Islamic Republic of)
جنوبی
۱۸:۳۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
درود به شرف صاحب مزرعه که واقعا مردانگی کرده
United States of America
محمد
۱۴:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
کار درست را ایشان کرده بنده بنوبه خودم تشکر میکنم
-
مهدی
۱۳:۴۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
سلام.حفاظت از نسل حیوانی و طبیعت وظیفه همه ماست اما....
اگه این حیوان به دختر بچه این آقا هم خدای نکرده حمله بکنه بازقفسودام و زنده گیری اتفاق میافته ؟!!!
چند سال قبل دختربچه همسایه ما مورد حمله یگرگ قرار گرفت وازناحیهکشالهرانبه شدت مجروح شد . پدر این خانم بافداکاریتمام دختر خودش رو نجات داد . بعد ازیک سال دوباره گرگ به خانه این آقااومد و همان دختر رو دوباره گرفت و اینبار متاسفانه دختر خانم رو با خودش برد و جانش روازدست داد . اون روز ها این موضوع تیر حوادث عجیبروزنامه هاقرار گرفت که گرگ بعدا یکسال دوباره به این خانم حمله کرده واینبار اون رو کشته .
حالا که موضوع از رسانه ها خارج شده مسئولینی که باید به دلیل رها کردن تعداد زیادی گرگ دراطراف شهر و روستا های ما باعث این چنین حوادثی شدند پاسخ گو باشند در دادگاه میگویند باید دلیل بیاوری که ثابت کنه گرگ رها شده توسط ما باعث شده دختر 6 ساله ات ازبین بره !! یامدرک مناسبی ارائه بدی تا به شما دیه تعلق بگیره.متاسفانه تا کنون جناب گرگ همحاضربه اقرار در هیچ دادگاهی نشده و پرونده همچنان بلاتکلیف مفتوح است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
جناب گرگ باسلام خواهشمنداست زحمت کشیده خودرابه دادسرامعرفی کنیدوشهادت دهیدکه شخصا"این کارراانجام دادیدچون این جماعت حرف آدم حالیشون نمیشه متشکر.
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار محیط زیست
۲۱:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
از خوندن خبر این حادثه ناراحت شدم. هر چند خیلی نادره ولی باز ناراحت کننده س . امیدوارم خدا به خانواده ش صبر بده. به هر حال کشتن حیوانات بدون دلیل کار منصفانه و عقلانی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
آفرین به این هموطن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۴۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
دمشون گرم :)
بعضی وقتها این خبرها آدم و سر حال میاره
Germany
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
زنده باد مرد لرستاني بزرگ و حتما سود اين كارش (آسيب نرساندن به طبيعت ) را بزودي شاهد خواهد بود درود مجدد بر چنين مرداني
آخرین اخبار