آغاز عملیات سه عضو ائتلاف آمریکا علیه داعش

هواپیماهای جنگی استرالیا،‌بلژیک و هلند برای نخستین بار در عملیات جنگی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در عراق شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دفاعی استرالیا در عراق در بیانیه ای اعلام کرد هواپیماهای سوپر هورنت Super Hornet در یک عملیات پشتیبانی هوایی در شمال عراق شرکت کردند و آماده بودند تا در صورت شناسایی اهداف مورد نظر، به آنها حمله کنند اما در این عملیات از هیچ یک از سلاح های تعبیه شده در هواپیماها استفاده نشد.

روز جمعه پارلمان استرالیا مجوز حضور هواپیماهای این کشور را در عملیات نظامی علیه مواضع داعش در عراق صادر کرد. قرار است استرالیا 200 سرباز نیز در خاک عراق مستقر کند که از نیروهای ویژه ارتش هستند و برای دادن مشاوره به نظامیان عراقی و کرد به آن کشور اعزام می شوند که البته این مسئله منوط به موافقت نهایی دولت عراق است.

***  آغاز گشتزنی جنگنده‌های هلندی بر فراز آسمان عراق 
در خبری دیگر وزارت امور خارجه هلند اعلام کرد جنگنده‌های اف شانزده این کشور از روز یکشنبه گشتزنی بر فراز آسمان عراق را آغاز کردند.

این منبع با اعلام این خبر افزود: جنگنده‌های اف شانزده ارتش هلند آمادگی دارند تا به نیروهای موسوم به ائتلاف ضد داعش بپیوندند.

در بیانیه وزارت امور خارجه هلند آمده است این جنگنده‌ها برای حمایت هوایی از نیروهای عراقی و کرد که درگیر مبارزه با عناصر داعش هستند، به کار گرفته خواهند شد.

هلند شش فروند اف شانزده برای مشارکت در این عملیات به عراق فرستاده است. این کشور همچنین قرار است 250 نیروی نظامی در عراق مستقر کند و 130 نیروی نظامی دیگر را نیز برای آموزش نیروهای مسلح عراق به این کشور اعزام کند.هلند تاکید کرده بدون مجوز سازمان ملل در عملیات نیروهای موسوم به ائتلاف در سوریه شرکت نخواهد کرد.

گفتنی است، روز گذشته نیز بلژیک نخستین عملیات خود علیه مواضع داعش را انجام داد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار