رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

نیاز ناوگان هوایی مسافربری کشور به ۳۰۰ فروند هواپیما

علیرضا جهانگیریان با بیان این‌ که هم‌اکنون در برخی فرودگاه‌ها از ۵ درصد ظرفیت‌ها استفاده می‌شود، گفت: با توجه به تقاضاهای موجود در حال حاضر کشور نیازمند ۳۰۰ فروند هواپیماست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان اظهار کرد:  صنعت هوانوردی از جمله صنایعی است که به واسطه تحریم ها صدمات زیادی بدان وارد شده و به همین دلیل حجم صنعت نسبت به بازار با حداقل 50 درصد کمبود ناوگان هوایی مواجه است و بازار صنعت هوانوردی برای پاسخگویی به تقاضاهای موجود هم اکنون به 300فروند هواپیما در کشور نیاز دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: هم اکنون از 85 میلیون ظرفیت فرودگاهی تنها 45 میلیون نفر اعزام و پذیرش صورت می گیرد و در برخی فرودگاه‌ها از 5 درصد ظرفیت ها استفاده می شود.

جهانگیریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای هر فروند هواپیما، 150 نفر نیروی متخصص در صنعت مشغول فعالیت هستند که با اضافه شدن 100 فروند هواپیما به 15 هزار نیروی انسانی جدید در آینده نیاز داریم.

وی تصریح کرد: هم اکنون در مراکز جامع علمی کاربردی کشور حدود 4900 دانشجو به تحصیل اشتغال دارند و در سال 1500 نفر فارغ التحصیل می شوند که با این تعداد فارغ التحصیل باید گفت در آینده به فکر افزایش ظرفیت باشیم.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ساماندهی و ارتقا کیفیت در مراکز آموزشی، توسعه فضاهای آموزشی، تامین امکانات و تجهیزات آموزشی، امکان جذب فارغ التحصیلان رشته های هوانوردی به بازار از جمله سیاست های این سازمان در راستای تعالی در امور آموزش و پژوهش این صنعت به شمار می رود.

جهانگیریان صنعت هواپیمایی را صنعتی پیچیده و دارای جایگاه خاص برشمرد و افزود: از آنجا که آموزش در این صنعت از نقش اساسی برخوردار است؛ سازمان هواپیمایی کشوری بر ارتقاء کمی و کیفی آموزش، همگام با پیشرفت های صنعت تاکید ویژه دارد و نیروی انسانی باید متناسب با این پیشرفت ها از دانش روز صنعت برخوردار شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش باید به طور مداوم در حال تحول و پیشرفت باشد و محتوای درسی نیز متناسب با نیازهای صنعت توسعه یابد.

وی  با اشاره به اینکه این چرخه پاسخگویی به تقاضاها نیازمند افزایش ظرفیت و تربیت نیروی انسانی است گفت: فارغ التحصیلان مراکز هوانوردی متفاوت از سایر مراکز دانشگاهی هستند چرا که برای جذب در بازار کار دیگر نیاز به گذراندن دوره های 6ماهه تخصصی ندارند و می توانند به صورت مستقیم در بازار جذب شوند بنابراین ارتقا کیفی و کمی مراکز آموزشی صنعت هوانوردی ضروری است و نیازمند حمایت ویژه دولت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
- فارغ التحصیلان مراکز علمی کاربردی برای مشاغل مکانیک و تکنیسین هواپیما مناسب میباشند و به هر تعداد از آنان در آینده احتیاج خواهد بود لکن برای مشاغل مهندسی میبایستی از فارغ التحصیلان رشته های برق و الکترونیک و مکانیک و سازه و هوافضا استفاده نمود و با ایجاد دوره های تکمیلی اویونیک و یا مکانیک برای آنها پشتوانه مطمئن علمی و فنی برای این صنعت فراهم نمود.
- چینی ها هواپیمای ارباس A320 را بشرطی از کمپانی ارباس خریداری کردند که ارباس خط تولید هواپیمای مذکور را در چین ایجاد کند و سال گذشته یکصدمین هواپیمای A320 در چین تولید شد و در مراسمی به همین مناسبت خانم مرکل نیز شرکت داشت. کنسرسیوم ارباس متشکل از کشورهای انگلیس و فرانسه و آلمان و اسپانیا میباشد.
- هندی ها هواپیمای میگ 29 را بشرط ایجاد خط تولید آن در هند از روسیه خریداری کردند.
- در صنعت هواپیمایی مسافربری آمریکا بیش از 300 هزار نفر مشغول بکار میباشند. امکان ایجاد شغل در صنعت هوایی ایران بیش از 4500 نفر میباشد.
آخرین اخبار