طنین صدای "ناصر عبداللهی" از حنجره "نامی عبداللهی" در سالن خلیج فارس

آکادمی هزار صدا اولین جلسه ی خود در فرهنگسرای نیاوران را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران شب گذشته جلسه ای دیگر از آکادمی موسیقی هزار صدا باحضور "مهرداد نصرتی"، "زهرا عاملی"، "امید حاجیلی"، "محمدعلی بهمنی"، "سعید کریمی"، "حامد صوفی پور"، "اهورا ایمان"، "نامی عبداللهی"، "امید جامع" و "مسعود امامی" در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

"مهرداد نصرتی"، "زهرا عاملی" و "امید حاجیلی" در این برنامه به عنوان داوران در این بخش رقابتی حضور دارند تا خوانندگان جوانی که قصد اجرای موسیقی دارند با اجرای توانایی، خود را به ستارگان موسیقی معرفی کنند.

"مهرداد نصرتی" در ابتدا گفت: خیلی خوشحالم که در این برنامه فرصتی پیدا کردم که با علاقه مندان موسیقی آشنا شده و صداهایی تازه بشنوم و امیدوارم به همت "آرش نصیری" این اتفاق باز هم ادامه پیدا کند.

"امید حاجیلی" یکی دیگر از داوران این جلسه در ادامه گفت: من برای اولین بار است که در این برنامه حضور دارم و خوشحالم که بازهم ادامه دارد، چون می دانم که در یک دوره ای به دلایلی متوقف شد و تا لحظه ای که در موسیقی فعالیت دارم و هستم، مطمئنا تا آن جا که بتوانم به این گروه کمک می‌کنم.

در ادامه اولین نفری که برای آزمون بر روی سن آمد جوانی بود با نام "افشین آوید" که پیش از این اولین آلبوم خود را در مارکت موسیقی پاپ منتشر کرده بود.

*نابغه 11 ساله ی موسیقی

"مهرشاد حیدری" نابغه ی 11 ساله ی موسیقی پاپ ایران شب گذشته شگفتی آفرید و به جد می گویم که پس از "حمید حامی" به عنوان یکی از بهترین خواننده های موسیقی پاپ ایران می توان به این نوجوان اشاره کرد که از ارادت وی و اجرای آثار حامی مشخص است که به این خواننده بی نظیر موسیقی چقدر علاقه دارد.

"مهرشاد حیدری" در این مراسم "گلایه" حامی را به همراه کلاویه های پیانویی که خود می نواخت اجرا کرد.

در ادامه "امید حاجیلی" گفت: به پدر و مادر عزیز "مهرشاد حیدری" عرض می کنم که شما باید در مسیری قرار بگیرید که یک چنین استعدادی را در جریان موسیقی نگه دارید.

"آرش نصیری" در ادامه ی جلسه درباره ی "امید حاجیلی" گفت: در فضای موسیقی ما همه در حال حاضر ترانه های عاشقانه ارائه می دهند و حقیقتا "امید حاجیلی" در این موسیقی یک خلا و سبکی را انتخاب کرده که خاص است و یک فضای شاد را با نگاهی به موسیقی نواحی ایران اجرا می کند و با توجه به سوادی که دارد مطمئنم که این مسیر را باآگاهی انتخاب کرده است.

در ادامه از "مهرشاد انصاری" دعوت شد تا قطعه بازسازی شده ی "یه آرزو" ترانه ی "ایرج رزم جو" و آهنگ "پرویز مقصدی" را اجرا کنند که "مهرداد نصرتی" در اعتراض از بازسازی این قطعه گفت: من دلیل بازسازی کردن همان قطعات را نمی فهمم! خوب این آثار چندین بار توسط خوانندگان دیگر اجرا شده و بازسازی آن بدون هیچ نوآوری کار بیهوده ای است. نام بزرگان موسیقی در بین ما زنده است اما آن چیزی که مهم است پیشرفت موسیقی ما است که این کار را "حمید حامی" نیز چند بار انجام داده که من به وی هم اعتراض کرده و مفصلا باهم صحبت کرده ایم.

در ادامه "پاکان" خواننده ی جوان و آتیه دار موسیقی به عنوان یکی از رقیبان بر روی سن حاضر شد که واکنس داوران به عملکرد وی بسیار بیش از اندازه مثبت بود و کار به جایی رسید که "امید حاجیلی" در تاکید وی گفت: خود را حتما برای جمع آوری آلبوم آماده کن.

در ادامه "زهرا عاملی" درباره ی بی نشان ماندن نام ترانه سراها اعتراضی سرداد و از خوانندگان خواست که حقوق نام ترانه سراها را حتما رعایت کنند.

"نامی عبداالهی" و صدای ناصر در سالن خلیج فارس

"نامی عبداللهی" فرزند "ناصر عبداللهی" که حدود یک دهه ی پیش از میان ما رفت شب گذشته دو قطعه از پدرش را اجرا کرد که این اتفاق مشام دهنده ی ان است که روح ناصر در کالبد نامی دمیده شده زیرا همه چیز نامی به یادآورنده ی "ناصر عبداللهی" بزرگ است.

"امید حاجیلی" در ابتدا گفت: من بهترین دوره ی فعالیت های خود را در 15 سالی که در موسیقی پاپ هستم به همان 4 سالی بازمی گردد که برای "ناصر عبداللهی" ساز می زدم.

"نامی عبداللهی" در ابتدا یک قطعه ی بندرعباسی با نام "نهنگ" را اجرا کرد و پس از آن با اعلام اینکه قصد دارد "راز" را براساس ترانه ای از "نیلوفر لاری پور" و ملودی "مهرداد نصرتی" اجرا کند، با اجرای قسمتی از قطعه، نصرتی  تحت تأثیر قرار گرفت و در کنار نامی ایستاده و این قطعه را به اتفاق هم اجرا کردند.

پس از آن از حضور "اهورا ایمان" تشکر شد و قطعه ای از سروده های وی با صدای خود ایمان پخش شد.

در انتهای مراسم بهترین خواننده ی این شب طبق رای داوران "پاکان" شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار