نيروهای امنيتی عراق امنيت کامل اطراف بغداد را در دست دارند

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: نیروهای امنیتی عراق تمامی راههای ارتباطی و مناطق اطراف بغداد را در کنترل خود دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العراقیه، سرتیپ سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد برخی از واحد های امنیتی این کشور در حمله به مواضع داعش توانستند سه خودروی بمب گذاری شده این گروه را در منطقه قادسیه در شهر کرکوک منفجر کنند. همچنین نیروهای فدرال عراق با کمک نیروهای عشایر و نیروهای واکنش سریع توانستند در منطقه ضلوعیه در استان صلاح الدین پانزده تن از تروریست ها را از بین ببرند و پنج خودروی آنان را منهدم کنند. همچنین اعضای یک گروه سرقت و حمله مسلحانه در منطقه السیدیه در بغداد بازداشت شدند. نیروهای امنیتی عراق توانستند به صورت کامل کمربند امنیتی بغداد را در سیطره خود قرار دهند.

حسام التیمی خبرنگار این شبکه در بغداد در گزارشی در این زمینه افزود: پیروزی و پیشروی های نیروهای امنیتی عراق که از حمایت نیروهای مردمی برخوردارند ضربات سنگینی به تروریست های داعش در مناطق مختلف وارد کرده و این پیشروی ها باعث ثبات امنیتی در مناطق بازپس گرفته شده از داعش شده است. نیروهای ارتش عراق توانستند نقاط ضعف را در محورهای جنوبی،غربی و شمالی بغداد را از بین ببرند. تروریست های داعش بارها تلاش کردند این محورها را در سیطره خود قرار دهند تا شهروندان عراقی را در پایتخت تهدید کنند. نیروهای امنیتی توانستند این نگرانی ها را از بین ببرند و نیروهای مردمی و عشایری ابتکار عمل را در این نقاط در اختیار دارند.

افسر ارتش عراق گفت: واحدهای نظامی ارتش عراق در طول این چهار روز به صورت کامل در مناطقی که در نظر گرفته شده است مستقر می شوند و اجازه نمی دهند تروریست های داعش به شهروندان عراقی آسیب وارد کنند. نیروهای ارتش عراق هماهنگی خوبی با پلیس و نیروهای واکنش سریع دارند.

فعال عشیره ای عراقی گفت: به دلیل فداکاری های ارتش عراق، نیروهای مردمی و نیروهای حافظ امنیت بغداد پیروزی های خیره کننده ای در کمربند امنیتی بغداد داشتیم و می توان این پیروزی ها را در مناطق شیخ عامر، ابراهیم بن علی، رضوانیه و یوسفیه مشاهده کرد. نیروهای امنیتی در نبرد با تروریست ها در این مناطق پیروزی های خیره کننده ای داشتند.

افسر ارتش عراق گفت: نتیجه این نبردها پیروزی ارتش عراق است و هیچ شک و تردیدی در پیروزی ما وجود ندارد. تنها عده اندکی از تروریست ها باقی مانده اند و به زودی این تروریست ها باقی مانده با حمایت های نیروهای مردمی از بین خواهند رفت. ما در عملیات خود توانستیم بیست منطقه را از حضور تروریست های داعش پاکسازی کنیم.

خبرنگار این شبکه افزود: نیروهای امنیتی عراق به همراه نیروهای مردمی در روزهای گذشته عملیات امنیتی گسترده ای را در مناطق مختلف استان های دیاله، انبار و صلاح الدین آغاز کردند و توانستند به پیروزی های متعددی علیه تروریست های داعش برسند و این تروریست ها بخش های زیادی از مناطق تحت سیطره خود را از دست دادند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار