عارفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تذکر مجلس به عدم برگزاری جلسات شورای‌عالی سالمندان از سوی دولت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شورای‌عالی سالمندان موظف است خوراک لازم و برنامه‌ریزی دقیقی را برای اجرای جلسات این شورا انجام دهد، گفت: اگر دولت برنامه‌ریزی خود را در این زمینه برای یک افق 20 ساله انجام دهد در آینده مشکلی نخواهیم داشت.

"فرج‌الله عارفی" نماینده جیرفت و عنبرآباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه جمعیت کشور از سال 1375 تا 1410 در مجموع 43 درصد رشد می‌کند، اما طبق پیش‌بینی ما جمعیت سالمندمان 130 درصد رشد خواهد کرد که این عدد بزرگی است، گفت: نرخ رشد جمعیت سالمند نشان‌دهنده امید به زندگی است، اما بیانگر کاهش نرخ زاد و ولد در کشور نیز خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه اگر سیاست‌های امروز با همین روند ادامه پیدا کند مسلما به این آمارها خواهیم رسید، اظهار داشت: اگر اکنون برای افزایش جمعیت جوان کشور برنامه‌ریزی کنیم 15 سال دیگر به نتیجه مثبت خواهیم رسید و نرخ جمعیت متعادل می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت باید براساس سیاست‌های کلی که مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند برنامه‌ریزی کند، بیان داشت: متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که قوانین به درستی اجرا نمی‌شود و مورد غفلت قرار می‌گیرد که همین غفلت‌ها باعث می‌شود که گاهی جمعیت جوان کشورمان در برهه‌ای از زمان افزایش یافته و همه را به تکاپو می‌اندازد و در برهه‌ای دیگر از زمان با افت شدید جمعیت جوان کشور را به مخاطره می‌اندازد.

عارفی در ادامه تصریح کرد: اگر دولت برنامه‌ریزی خود را در این زمینه برای یک افق 20 ساله یعنی در 4 برنامه پنج ساله انجام دهد مسلما شاهد مشکلاتی در آینده نخواهیم بود.

نماینده جیرفت و عنبرآباد افزود: شورای عالی سالمندان که به ریاست رئیس‌جمهور در هفته گذشته اولین جلسه خود را در دولت یازدهم برگزار کرد یکی از راه‌هایی است که برای جلوگیری از آسیب به گروه سالمندان قرار داده شده که عدم برگزاری جلسات متعدد تاکنون نشان‌دهنده بی‌توجهی به این گروه اجتماعی است.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد:  دبیرخانه شورای‌عالی سالمندان موظف است خوراک لازم و برنامه‌ریزی دقیقی را برای اجرای جلسات این شورا انجام دهد که مجلس به دلیل این کوتاهی به آن‌ها تذکر داده است و اگر دولت به این موضوعات گفته شده بی‌توجهی کند، رشد 130 درصدی سالمندی در آینده به وقوع خواهد پیوست که جامعه را دچار تنش خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار