به مناسبت عید قربان؛

اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در مصر و لبنان

همزمان با عید قربان، در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی در لبنان ارتش این کشور به حالت آماده باش کامل درآمد و در مصر نیز در میدان رمسیس قاهره نیرو‌های امنیتی تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، با بخش برخی تهدیدها مبنی بر احتمال اقدامات تروریستی در روز عید قربان در لبنان منابع نظامی اعلام کردند که ارتش میزان آمادگی خود  برای مقابله با حملات تروریستی افزایش داده است.

ارتش لبنان حضور گستره‌ای در شهرها دارند و گشتی‌های زیادی را بویژه در بیروت و ضاحیه جنوبی به راه انداخته است.

نیروهای ارتش همچنین تدابیر ویژه ای را برای حمایت از مراکز ارتش و پایگاه های مختلف انجام داده اند.

یک منبع امنیتی به روزنامه لبنانی السفیر گفت که ارتش محاصره شهر عرسال را کامل کرده.
روزنامه الجمهوریه نیز به نقل از یک منبع امنیتی فاش کرد که اقدامات ارتش منجر به توقیف تعداد زیادی از افراد مشکوک شده است. 

این روزنامه همچنین حمایت از عبادتگاه ها و موسسات دینی را از مهم ترین اهداف ارتش در آماده باش امروز اعلام کرد.

از سوی دیگر منابع امنیتی مصر از تشدید تدابیر امنیتی در اطراف میدان رمسیس در قاهره به منظور آمادگی برای برگزاری مراسم عید قربان خبر می‌دهند.

 از بامداد امروز، خدمات حمل و نقل و استقرار نیروهای امنیت مرکزی در ورودی‌ها و خروجی‌ها میدان رمسیس به منظور تامین امنیت مراسم جشن عید قربان و برگزاری نماز عید در مسجد "الفتحگ مشاهده می‌شود.

یک منبع امنیتی مصر در این خصوص اعلام کرد خدمات امنیتی از طریق استقرار خودروهای زرهی و خودروهای نظامی وابسته به امنیت مرکزی تشدید شده است و همه افراد حاضر در اطراف میدان رمسیس نیز مورد بازرسی قرار خواهند گرفت و به هیچ خودرویی اجازه نزدیک شدن به این میدان داده نمی‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: اتخاذ ، تدابیر ، امنیتی ، شدید ، مصر ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار