گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای

تولید ناخالص داخلی ایران جهش چشمگیری داشته/ کاهش سرعت اعمال تحریم‌های جدید

در تازه‌ترین تحلیل "گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای"(یوانی) در خصوص توافق موقت ژنو آمده: تولید ناخالص داخلی ایران به موجب این توافق جهش چشمگیری داشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت یاهو، "گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای"(یوانی) در گزارش جدید خود اثرات مثبت توافق موقت ژنو را بر روی اقتصاد ایران منتشر کرد.

اتحاد علیه ایران هسته‌ای با استناد به آمارهای ارائه شده دولت ایران در این گزارش آورده است: اقتصاد ایران در سه ماهه اول سال جاری (21 مارس تا 21 ژوئن) جهش 4.6 درصدی در تولید ناخالص داخلی را تجربه کرده است. 

در جدول زیر برخی اثرات مثبت اقتصادی، پس از توافق ژنو منتشر شده است:



 بر اساس این جدول، نرخ تورم از رقم 45 درصد در ژوئیه 2013، 21.1 درصد در پایان ماه سپتامبر کاهش یافته است.

همچنین ارزش ریال ایران با رشد 11 درصدی در دولت روحانی مواجه شده است.

ارزش شاخص بورس تهران نیز از زمان انتخاب دکتر روحانی، با رشد 57 درصدی مواجه بوده است. 

این در حالیست که برخلاف ادعای وزارت دارایی آمریکا که تهدید کرده بود، تحریم‌ها علیه ایران کند نخواهد شد، براساس گزارش جدید یوآنی، پس از توافق ژنو سرعت اعمال تحریم‌های جدید کاهش یافته است.

به موجب این تحلیل دولت باراک اوباما، پیش از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران در سال 2013 ده مورد اعلانیه تحریم صادر کرده که به موجب آن 183 شخص حقیقی یا حقوقی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا، پس از انتخاب روحانی، اما تنها 6 اعلانیه تحریم صادر کرده و در مجموع 95 شخص حقیقی یا حقوقی را در فهرست تحریم قرار داده است.

در پایان این گزارش ادعاهایی در خصوص عدم بهبود در حقوق بشر ایران و کاهش محدودیت‌های اینترنتی در دولت دکتر روحانی مطرح شده است.


انتهای پیام./






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار