تشکیل کمیته‌ای از سوی انصارالله برای رسیدگی به شکایات و تخلفات مردمی

مذاکرات در یمن برای معرفی نخست وزیر جدید این کشور هنوز به نتیجه نرسیده و جنبش انصار الله نیز برای رسیدگی به تخلفات کمیته های مردمی وابسته به این جنبش در صنعا، کمیته‌ای تشکیل داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خلیل العمری خبرنگار شبکه المنار در گزارشی گفت : دو هفته می گذرد و مذاکرات همچنان در جا می زند و طرفهای سیاسی درباره معرفی نخست وزیر آینده به توافق نرسیده اند.

برخی از ناظران علت بن‌بست در مذاکرات را پافشاری طرفهای گفتگو کننده بر نامزدهای مورد نظر خود می دانند .

برخی دیگر از ناظران معتقدند این بن بست در مذاکرات از روی عمد و برای وقت کشی و دادن فرصت به نیروهای سنتی است تا برگ برنده های خود را جمع آوری کنند و سوار بر امواج شوند و با وضع جدید خودشان را سازگار کنند.

عبد القادر سلام دبیر کل حزب دموکراتیک ناصری در یمن گفت:« تأخیر در معرفی نخست وزیر و معرفی نکردن نخست وزیر از طرف احزاب سیاسی به این سبب است که خود این احزاب بخشی از مجموعه فساد در دولت سابق بودند. این تأخیر به مراکز فساد ، فرصت تنفس و نفوذ به دستگاههای دولت و در بین مخالفان را می دهد تا برگه های خود را دوباره بچینند و در آینده بار دیگر به فساد دست بزنند. این نشانه ناآگاهی آنان به روند سیاسی است همچنین نشان می دهد آنها هنوز تحولات و تغییراتی را که با انقلاب مردم به وجود آمده است درک نکرده‌اند.»

خبرنگار المنار گفت طی چند روز که از عمر انقلاب جدید می گذرد تعدادی شکایت و تخلف نسبت داده شده به کمیته‌ های مردمی گزارش شده و همین باعث شده است جنبش انصار الله با تشکیل کمیته رسیدگی به شکایات با تخلفات با قاطعیت برخورد کند.

عبد الرب مرتضی عضو کمیته شکایات و ثبت و ضبط تخلفات جنبش انصار الله گفت:« برخی تخلفات و شکایتها از کمیته های مردمی به ما رسیده به همین سبب کمیته ای برای رسیدگی به شکایات و تخلفات تشکیل شده است.

العمری گفت به محض آنکه کمیته رسیدگی به شکایات کارش را آغاز کرد برخی طرفهای رسمی و غیر رسمی آنچه را که از آنها مصادره شده بود پس گرفته‌اند. وزارت بهداشت از جمله این طرفهاست که چهار دستگاه خودروی اش را که هنگام ورود کمیته های مردمی به صنعا مصادره شده بود پس گرفته است.

احمد قاسم عنسی وزیر بهداشت یمن گفت: من از همه رهبران انصار الله بابت بازگرداندن خودروها قدردانی می کنم.

خبرنگار المنار گفت : جنبش انصار الله همچنین مقرهای متعلق به حزب تجمع اصلاحات ( مخالف الحوثی) که کمیته های مردمی این مقرها را به کنترل خود در آورده بودند به حزب تجمع اصلاحات بازگرداند.

با وجود آنکه تشکیل دولت جدید به تأخیر افتاده است اما به نظر می رسد این تأخیر بر ملت یمن تأثیر زیادی نداشته است زیرا حضور دولت در زندگی شهروندان از اصل و اساس ضعیف بوده است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار