مهدی امینی خواه:

تعدد جشنواره‌ها به بهبود وضعیت سینما کمک می‌کند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: سینما به دلیل مشکلات اقتصادی موجود از نظر کیفیت و کمیت آثار تولید شده نسبت به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ افت محسوسی داشته است.

مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته با وجود جشنواره فیلم کودک و نوجوان و رقابتی که بین فیلم‌های کودک در این جشنواره وجود دارد، وضعیت سینمای کودک ما از لحاظ کیفی ارتقاء پیدا کرده است.   
 
وی افزود: وجود جشنواره به کارگردانان انگیزه زیادی برای ساخت اثر می‌دهد. وقتی فیلمسازی می‌داند که اثرش در مکانی که داوران ممتاز و تماشاچیان عاشق وجود دارد اکران می‌شود، انرژی مضاعف برای تولید فیلم پیدا می‌کند.   
 
بازیگر فیلم «سجاده» در خصوص چگونگی پرداختن به مسائل کودکان در فیلم‌های کودک اظهار داشت: سوژه اصلی فیلم‌های حوزه کودک باید دغدغه‌های کودکان باشد، اما مسائل روزمره بزرگسالان را نمی‌توان از بطن زندگی جدا کرد، به همین دلیل گاهی اوقات مشکلات بزرگسالان سوژه فیلم‌های حوزه کودک می‌شود، اما «سجاده» که سال گذشته در جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کرده بود، مضمونی به طور کامل کودکانه داشت.   
 
بازیگر فیلم «شاخه گلی برای عروس» بیان کرد: وجود مشکلات اقتصادی باعث به وجود آمدن افت محسوسی در سینما نسبت به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شده است و یکی از بهترین راههای بهبود این وضعیت به وجود آوردن جشنواره‌های مختلف و اکران مناسب فیلم‌ها است، برای مثال در ۸ سالی که جشنواره فیلم پلیس به وجود آمده، کمیت و کیفیت آثار ژانر پلیسی سینمای ما ارتقاء یافته است.   
 
مهدی امینی خواه خاطرنشان کرد: اگر به بهانه‌های مختلف فیلم‌های ساخته شده را به نمایش گذاشته و از دست اندرکاران آن تقدیر به عمل آوریم، شاهد اتفاقات بسیار مثبتی در سینمای کشورمان خواهیم بود.   
 
گفتنی است؛ مهدی امینی خواه سال گذشته با فیلم «سجاده» در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور داشت.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.