امکان بازدید گردشگران از غارهای آلتامیرا در اسپانیا

گردشگران دوباره امکان بازدید از نقاشی‌های میکل آنژ در غارهای آلتامیرا را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت‌ آرت نیوز؛ موزه آلتامیرا در اسپانیا که مسئولیت حفاظت از غارهای آلتامیرا با نقاشی‌های دیواری ۱۸ هزار ساله‌شان را در شمال این کشور برعهده دارد، به تازگی اعلام کرده که به تعداد محدودی از گردشگران اجازه بازدید خواهد داد.   
 
بنابراین گزارش؛گردشگران پیش از تماشای این غار‌ها که در سال ۱۹۸۵ از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شدند، به دلیل رشد کپک بر روی نقاشی‌های داخل آن‌ها منع شده بودند، چرا که کار‌شناسان معتقد بودند که گرمای بدن و رطوبت حاصل از حضور بازدیدکنندگان از روند رشد کپک‌ها و در نتیجه تخریب نقاشی‌ها را سرعت خواهد بخشید، ولی مسئولان موزه آلتامیرا اخیرا اعلام کردند که طرح آزمایشی حضور تعداد محدود بازدیدکنندگان که از سال ۲۰۰۲ آغاز شده است حداقل تا ماه فوریه سال آینده ادامه خواهد داشت.   
 
پیش از این، غارهای آلتامیرا روزانه بالغ بر ۳ هزار بازدیدکننده داشتند که جلوگیری از بازدید گردشگران، بدون شک صدمات زیادی را به گردشگری اسپانیا وارد کرده است.   
 
هم اکنون محققان در حال بررسی عوامل تخریب نقاشی‌ها و چگونگی مقابله با آن هستند که این طرح تا شش ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار