امامقلي‌نژاد: آرزويم گرفتن مدال طلا و نقره از چيني‌ها بود

تيرانداز ملي‌پوش کشورمان پس از کسب مدال نقره در بازيهاي آسيايي گفت: يکي از آرزوهاي من گرفتن مدال طلا و نقره از چينيها در آسيا بود که خدا رو شکر توانستيم در تفنگ به مقام اول و دوم برسيم.

نرجس امامقلي‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: تيمهاي هند و چين و کره خوبي جنوبي ما بودند که تيم چين در ترکيب خودشان سه نفر اول رنکينگ دنيا هستند يکي از آنها طلا المپيک داشت. ما در مسابقه تمام تلاشمان اين بود که بتوانيم هم در تيمي و هم انفرادي به مدال دست پيدا کنيم و با توجه به شناختي که از رقيبانمان داشتيم تمام تمرکزمان براي حذف آنها نداشتيم که خدا رو شکر نتوانستم حريفان قدر خود را حذف کنيم و طلا و نقره را از چين بگيريم.

وي بيان کرد: من هميشه آرزويم بود که طلا و نقره آسيا را از چين بگيرم و تمام حواسم به تيراندازي بود که چه کسي حذف مي‌شود وقتي ديدم تيرانداز چيني حذف شد خيلي خوشحال شدم که طلا و نقره به ايران رسيد به همين خاطر ديگر برام مهم نبود که طلا بگيريم يا نقره و
همين خوشحالي بيش از حد باعث شد تير آخرمو خوب نزنم و مدال نقره برسم.

وي افزود: ما در بخش تفنگ بادي امکانات خوب و مربي خوب برخورداريم و در اين بخش از ما حمايت مي‌شود. به همين دليل ديديد که توانستيم جوابگوي اين حمايت باشيم اما اگر وزارت ورزش و المپيک و فدراسيون توجهي به ديگر رشته‌هاي تيراندازي در بخش تپانچه و اهداف پروازي داشته باشند مسلما مي‌توانيم در بخشهاي ديگر هم در آسيا جايگاه خوب کسب کنيم و در بخش تفنگ نيز در سطح جهاني حرفي براي گفتن داشته باشيم.

وي افزود: تيمهاي تپانچه و تراپ از لحاظ امکاناتي که دارند خيلي در فشار هستند و به همین دلیل نتوانستند نتیجه بگیرند اما استعداد و توانایی ما خیلی بیش‌تر از این حرفاست و لیاقتمان مدال‌های جهانیست.

وی اظهار کرد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اگر از ورزشهای تیراندازی، دو و میدانی و قایق‌رانی حمایت کند، 50درصد از مدال‌های آسیا را تامین خواهند کرد. اگر کشورهایی که در ورزش در آسیا موفق هستند مثل چین توجهش را به این نوع رشته‌ها داده است. اگر سرمایه گذاری صورت گیرد در رنکینگ جهانی جای خواهیم گرفت.

وی در رابطه با عملکرد خوب خود در آسیا و کسب مدال نقره تفنگ بادی گفت: نمی‌توان نقش فدراسیون را در کسب این مدال نادیده گرفت زیرا قبل از این مسابقات در 6ماه گذشته در اعزام به خارج از ایران داشتیم که خیلی به ما کمک کرد و همچنین فدراسیون با در اختیار دادن سلاح و ماهیچه به ما و مربی خوب خارجی که برای ما گرفتند شاید 80 درصد در این موفقیت نقش داشتند اما 20 درصد هم عملکرد فردی خودمان بود که تمریناتمان را مرتب انجام دادیم و خیلی برای این مسابقات زحمت کشیدیم.

امامقلی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: امکانات اینچئون در مقایسه با گوانگژو خیلی بد بود و اگر بخواهم به این دو نمره بدهم به گوانگژو نمره 100 به اینچئون نمره 20 می‌دهم. شرایط اقامتمان از امکانات محدودی برخوردار بود ما حتی کمدی برای وسایلمان نداشتیم و همه روی زمین بود غذاها هم که آنقدر ادویه داشت اصلا قابل خوردن نبود و ما تمام مدت سالاد  سیب‌زمینی می‌خوردیم. در کل حمل و نقل ما هم با مشکل روبه رو بود و برای هر مسابقه یک ساعت باید صبر می‌کردیم تا اتوبوس برسد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار