محمدعلی طالبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خیلی علاقه‌ به کار در حوزه فیلم کودک ندارم /جشنواره‌ها به جایی صرفا برای شوخی و خنده تبدیل شده‌اند

کارگردان سینما گفت: جشنواره‌ها به جای آنکه مکانی برای آشنایی و ارتباط کارگردانان باشد، به جایی صرفا برای شوخی و خنده تبدیل شده‌اند.

محمد علی طالبی کارگردان سینما در خصوص جشنواره کودک و هدف از برگزاری آن در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌ی کودک و نوجوان بررسی تولیدات هر ساله‌ی سینما کودک است که بتوان این آثار را در معرض دید کودکان و والدین آنها گذاشت و همچنین سینمایی در این حوزه به وجود آید.

وی در خصوص علت تکراری بودن آثار حوزه‌ی کودک و نوجوان بیان کرد: باید مسئولان انرژی و تمرکز خود را بر روی اجرای فیلم‌ها و آثار بگذارند و خود را بیش از حد درگیر مسائل حاشیه‌ای همچون دعوت گروه‌هایی برای خنداندن کودکان و والدین آنها نکنند.

این کارگردان ژانر کودک افزود: جشنواره‌ها به جای آنکه مکانی برای آشنایی و ارتباط کارگردانان، برگزاری جلساتی میان کارگردانان و همچنین ارتباط کارگردانان با اصحاب رسانه باشد، به جایی صرفا برای شوخی و خنده تبدیل شده‌اند.

این کارگردان تصریح کرد: باتوجه به حضور 50 مهمان از کشورهای دیگر در جشنواره امسال می‌توانیم با عملکرد کارشناسی‌تر بین کارگردانان کشور خودمان و کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنیم در صورتی که ما در جشنواره‌ها اصلا با این افراد دیداری نداریم و حتی مطبوعات فرصت صحبت کردن با آنها را پیدا نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: ما در حوزه‌ی ژانر کودک نیروی متخصص زیاد داریم ولی در سال‌های اخیر این افراد جای خود به افراد کم تجربه و کسانی که در این زمینه تجربه‌ای نداشته‌اند داده است و برخی افراد در سال‌های اخیر داور جشنواره‌های ما بوده‌اند که تخصصی در این زمینه ندارند.

طالبی بیان کرد: خیلی علاقه‌ای به کار در حوزه فیلم کودک ندارم و از روی ناچاری و بعضی شرایط در این حوزه کار می‌کنم.

وی در خصوص وجود ویژگی‌هایی در آثار ساخته شده برای کودکان برای جذب کودک و بزرگسال به طور همزمان گفت: هر نوع فیلمی می‌توان ساخت و باید ساخت هر نوع فیلمی آزاد باشد.

طالبی خاطر نشان کرد: آخرین اثری که من در این حوزه کار کرده‌ام به نام " قول" است که یک نوع آموزش برای والدین است که در جشنواره‌ی امسال نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار