بانک در هفته‌ای که گذشت

از وام ازدواج تا کارمزد کارتخوان‌ها

مهمترین اخبار بانکی به شرح زیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مهمترین خبر این هفته  دریافت کارمزد از پذیرنده‌های دستگاه‌های کارتخوان بود که اظهار نظرهای مختلفی در خصوص آن صورت گرفت که به شرح زیر است:

قجاوند گفت: با سپرده های لحظه‌ای که از این طریق عاید بانک‌ها میَ‌شود به مراتب بیشتر از هزینه استهلاک دستگاه‌های کارتخوان است.
 
هدایت تراکنش‌های خرد با دریافت کارمزد از پذیرنده‌ها  
باباپور گفت: مطمئناً سرویس خوب در قبالش هزینه خوب هم قرار دارد زیرا اگر رایگان باشد اهمیتی به آن داده نمی‌شود و نتیجه‌اش وجود دستگاه‌های صفر تراکنش است که در بسیاری از فروشگاه ها به چشم می‌خورد.
 
اتصال بانک دی به سامانه وام ازدواج  
متقاضيان دريافت تسهيلات ازدواج مي توانند از روز جاری نسبت به انتخاب بانک دی در سامانه ازدواج اقدام نمايند.
 
جايگاه بانک مرکزی به‌عنوان سياست‌گذار پولی و مالی کشور در حوزه توليد و انتشار آمارهای اقتصادی بسيار مهم است.
 
پرداخت وام ازدواج سرعت گرفت  
از ابتداي سال جاري پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در جريان بوده و حسب تأکيدات بعمل آمده، از عيد سعيد فطر در پرداخت آن نیز تسريع شده است.
 
ساختار کارمزد در شبکه بانکی ایران نیاز به بررسی دارد  
طلوع گفت: ساختار کارمزد در شبکه بانکی ایران نیاز به بررسی دارد زیرا کارمزد را باید در شبکه بانکی از مردم و مصرف کنندگان دریافت کنند نه به مانند شیوه فعلی که از بانک دریافت می‌شود.
 
شروع فعالیت‌های ارزی بانک شهر با دریافت مرحله دوم مجوز ارزی  
پورزندی گفت: بانک شهر تا کنون فقط در زمینه ریالی فعالیت داشت اما با دریافت مجوز مرحله دوم، ارزی شد.
 
استقلال سياسي بدون استقلال اقتصادي به دست نمي‌آيد  
مديرعامل بانك ملي ايران ابراز داشت: تقويت سرمايه اجتماعي بانك ملي ايران از برنامه‌هاي اصلي مديريت بوده و اين سرمايه اجتماعي همان ترويج روح اعتماد، مدارا، همكاري، همبستگي گروهي و ارزش‌هايي نظير دلسوزي، نوع‌دوستي، رفاقت و ايثار است.
 



اطلاعیه بانک مرکزی در خصوص کارمزد خرید پایانه های فروش  
بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد:در هيات محترم دولت تدبير و اميد و مفاد تصويب نامه مورخ 93.7.6 هيات محترم وزيران، مقرر گرديد پيش از اجرايي شدن طرح، موضوع در شوراي پول و اعتبار مطرح و پس از اخذ نظرات اعضاي محترم شورا و بر مبناي تصميم اتخاذ شده، کارمزد خدمات خريد الکترونيکي از طريق پايانه‌هاي فروش به مرحله اجرا درآيد.
 
دولت به کارمزدها روی خوش نشان نداد / بانک مرکزی اجرای طرح را بر عهده شورای پول و اعتبار گذاشت  
جدی‌ترین واکنش به این طرح در آخرین جلسه هئیت دولت مطرح شد، زیرا براساس تصمیم دولت اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه‌های کارتخوان در زمان مقرر (اول آبان) اجرایی نخواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، در هفته ای ، گذشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار