سردار احمدی مقدم:

قهوه‌خانه‌ها کارکرد سنتی خود را از دست داده‌اند/ زیر ساخت شبکه‌های اجتماعی دست دشمن است

فرمانده نیروی انتظامی کشور صبح امروز در استان همدان گفت: امروزه قهوه خانه‌ها به یک محل خوشگذرانی برای جوانان تبدیل شده و کارکردهای سنتی خود را از دست داده و استفاده از قلیان نیز مسایل بهداشتی را به همراه دارد که اغلب خانواده‌ها نیز در این رابطه با متولیان امر بهداشت هم عقیده هستند پس موضوع باید مدیریت شود و تمامی تبعات آن نیز باید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار احمدی مقدم در خصوص وضعیت امنیتی کشور و تحولات خارج از مرز‌ها گفت: دشمنان نظام از ابتدای انقلاب تلاش کرده‌اند تا با ترفندهای مختلف از قبیل تشکیل گروهای تروریستی، سلاح، مشروبات الکلی، مواد مخدر، تهاجم فرهنگی، فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی امنیت ما را خدشه دار کنند.  
 
وی افزود: هوشیاری مجموعه دستگاه‌های سیاسی، امنیتی، قضائی و انتظامی نظام موجب شده که این تهدید‌ها به فرصت و یک عنصر سازنده تبدیل شود به طوری که کشوری که در چالش‌ها و بحران‌ها زندگی کرده باشد به خوبی راه عبور از این چالش‌ها را تجربه و امروز در شرایطی قرار گرفته که نه تنها وضعیت مطلوبی دارد بلکه سکو و تکیه گاهی برای امنیت کشورهای پیرامونی است.  
 
سردار احمدی مقدم بیان داشت: بحمد الله در یک دهه گذشته شاخص‌های امنیتی در کشور روبه بهبود است و امروز جمهوری اسلامی تواسته با کنترل جرایم خشن از قبیل قتل، گروگانگیری، آدم ریایی، سرقت مسلحانه و تهدیدات جدید در قالب فضای مجازی که برای تهاجم فرهنگی و تهاجم به حریم خصوصی، فریب، اغفال و جاسوسی از آن استفاده می‌شود امنیت مطلوب و نسبی را در کشور ایجاد کند.  
 
این مقام مسئول افزود: در حوزه تصادف و خسارات ناشی از آن نیز خوشبختانه ما هر سال در سطح کشور با توجه به روند صعودی تعداد خودرو هاو موتورسیکلت‌ها شاهد کاهش این آمار هستیم که این امر ناشی از کار آمدی، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی است که در منطقه و جهان مثال زدنی است.  
 
وی در خصوص وضعیت امنیتی استان همدان اظهار داشت: سطح جرایم در استان با توجه به شاخص‌های جمعیتی نازل است و جرایم شایع در استان اغلب مواد مخدر و سرقت‌های خرد می‌باشد که ۱۰۰ درصد این موارد نیز کشف شده است.  
 
سردار احمدی مقدم بیان داشت: با تشکیل قرارگاه سرقت و اقدامات آن سرقت در سطح استان کاهش پیدا کرده به طوری که ۲۹ درصداز تماس‌های مردم در حوزه سرقت به ۱۱۰ کاهش پیدا کرده و این امر قابل تقدیر است.  
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اقدامات نیروی انتظامی در خصوص ارتقاء احساس امنیت گفت: احساس امنیت تابع امنیت است و در این رابطه رسانه‌ها باید کمک کنند چرا که توسعه احساس امنیت، در گرو کارآمدی در ایجاد امنیت و بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های پلیس در جامعه محقق می‌شود.  
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور پیرامون اقدامات پلیس در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا گفت: با تقویت مرزبانی و انسداد و کنترل مرز‌ها اقدام مهم و اساسی در جهت مبارزه با قاچاق صورت گرفته و در این رابطه نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و امیدواریم با حمایت‌های دولت، فعالیت‌های قاچاقچیان از طریق مرز‌ها محدود‌تر شود.  
 
سردار احمدی مقدم در رابطه با شبکه‌های اجتماعی از قبیل وایبر و... گفت: سازو کار امنیتی این شبکه‌ها در کمیسیون‌های مربوطه تهیه، تنظیم و به دستگاه‌های مسئول ابلاغ می‌شود و به دلیل اینکه زیر ساخت‌های این شبکه‌ها در دست دشمن می‌باشد باید ابزارهای کنترل و پیشگیری از جرایم را در مورد استفاده از این شبکه‌ها مد نظر قرار گیرد.  
 
وی در رابطه با طرح جمع آوری قلیان‌ها و ابراز رضایت شهروندان و نارضایتی برخی از واحد‌های صنفی و قهوه خانه داران از اجرای این طرح در سطح استان گفت: مسئول این طرح در ستاد مبارزه با گسترش دخانیات، وزارت بهداشت است که در استان‌ها کمیسیون‌های فرعی دارد و نیروی انتظامی به عنوان یک عضو از این ستاد می‌باشد و تصمیمات در این ستاد اخذ و نیروی انتظامی هم تابع تصمیمات جمع است.  
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور در خاتمه بیان داشت: امروزه قهوه خانه‌ها به یک محل خوشگذرانی برای جوانان تبدیل شده و کارکردهای سنتی خود را از دست داده و استفاده از قلیان نیز مسایل بهداشتی را به همراه دارد که اغلب خانواده‌ها نیز در این رابطه با متولیان امر بهداشت هم عقیده هستند پس موضوع باید مدیریت شود و تمامی تبعات آن نیز باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
بنده بعنوان يك شهروند خجالت ميكشم در پاركهاي سطح شهر اصفهان با خانواده ام حضور پيدا كنم چرا كه تعداد افرادي كه قليان ميكشند از بقيه زياد تر است و واقعا براي مسئولين تاسف مي خورم . چرا ما نبايد در يك محيط بدون مفسده رفت وآمد كنيم و با خيال راحت قدم بگذاريم
آخرین اخبار