نویسنده وال استریت ژورنال به نقل از منابع غربی پیش بینی کرد در صورت دستیابی تهران به توافق هسته ای با قدرتهای جهانی، بزودی شاهد لغو گسترده تحریم ها باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،"لارنس نورمن" به نقل از  برخی محافل دیپلماتیک ارشد  غربی نوشت : مذاکرات هسته ای ایران با گروه پنج به  اضافه یک،تا دو هفته دیگر از سرگرفته خواهد شد. دستور کار مذکرات آتی هنوز مشخص نشده است اما می توان پیش بینی کرد این مذاکرات میان محمد جواد ظریف  وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ومسئول هیات مذاکره کننده هسته ای با ایران ،صورت پذیرد. 

برخی منابع دیپلماتیک بر این باورند تهران بدنبال برداشتن گام های اساسی است و در عوض خواهان  لغو  سریع تحریم های وضع شده علیه  ایران است. ضرب الاجل تعیین شده برای این دور از مذاکرات بیست و چهارم نوامبر در نظر گرفته شده است. شش قدرت برتر جهانی  متشکل از آمریکا ، روسیه ، انگلیس ، چین ،فرانسه و آلمان پیش از این توافق  کرده اند که ایران میتواند بنوعی دارای برنامه غنی سازی  اورانیوم  باشد. 

دیپلماتهای  غربی اعلام کرده اند  که پیشنهادها و راه حل های سازنده ای در طول هفته های اخیر به ایران ارائه شده است که می تواند در عین حالیکه بر وجود سانتریفیوژ ها ی ایران تاکید داشته باشد ولی  بر برچیده شدن ساختار عملیاتی و فعالیت  ْآنها  تکیه داشته باشد. 

منابع غربی افزودند: ایران خواهان برداشته شدن سریع  تحریم های کشورهای غربی  و تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.  دیپلماتهای غربی بر این باورند که ایران می تواند  از کمک‌های قابل توجه اقتصادی زودهنگام بشرط دستیابی به توافق هسته ای با غرب ، بهره مند شود. 

یک مقام ارشد غربی که نامش فاش نشد مدعی شده است غرب آماده است در صورت اقدام های هسته ای قابل تأیید از سوی تهران، کمک های اقتصادی و مالی درخورتوجهی را به ایران  تقدیم نماید.  



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار