تجارت در هفته ای که گذشت

لزوم توجه دولت به معیشت مردم/ترخیص دو هزار تن دارو از گمرک امام خمینی/جایگزینی روبل و ریال به جای دلار و پوند

جایگزینی روبل و ریال به جای دلار و پوند پس از تایید بانک مرکزی و لزوم توجه دولت به معیشت مردم از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،جایگزینی روبل و ریال به جای دلار و پوند پس از تایید بانک مرکزی و لزوم توجه دولت به معیشت مردم از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

ترخیص دو هزار تن دارو از گمرک فرودگاه امام (ره) / افزایش 23 درصدی واردات
مديركل گمرك فرودگاه امام (ره) با اشاره به افزایش 23 درصدی واردات کالا از این گمرک گفت: در نیمه نخست سال 2 هزار و 616 تن دارو و مواد اوليه دارو از گمرك فرودگاه امام (ره) ترخيص شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دستور بازگرداندن خودروهای لوکس موجود در گمرکات کشور داده شده است و این خودروها باید برگردند

بهرامن از برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان تهران در 29 دی ماه با مشارکت اتاق تهران خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اگرچه دولت توانست تورم را کنترل کند اما مشکل معیشت مردم و قیمت مواد غذایی حل نشده که این امر نیازمند رسیدگی دولت است.

رئیس اتاق ایران و روسیه با اشاره به مذاکرات انجام شده میان این دو کشور در جهت افزایش مبادلات تجاری گفت: قرار بر این است که بانک مرکزی ظرف 2 ماه آینده جایگزینی روبل و ریال را به جای دلار و پوند بررسی کند.



رئيس سازمان توسعه تجارت با تاکيد بر ضرورت افزايش صادرات غيرنفتي گفت : مشوق‌هاي صادراتي براي کالاهاي با ارزش افزوده بالا و فناوري بالا تصويب شده است.

دفتر مقررارت صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، مقررات و ضوابط فنی و بهداشتی ـ قرنطینه‌ای واردات انواع بذر اندام‌های تکثیری زراعی ـ باغی، مرتعی، دارویی و زینتی را اعلام کرد.

گمرك ايران در تازه ترين اقدام براي تسهيل و شفاف سازي تجارت ، ليست جديد ارزش هاي گمركي پايه را اعلام كرد.



نعمت زاده شب گذشته با حضور در برنامه پایش در خصوص موضوعاتی همچون خودرو، معدن، روغن پالم، احیای جایزه صادراتی و رشد صنعت و معدن در سه ماهه ابتدایی امسال صحبت کرد.

نادری گفت: با اقداماتی که در دست اجرا است و با هماهنگی با سازمان‌های همکار، تصمیم بر این است که در 15 گمرک مهم که سهم آنان در تجارت خارجی 93.8 درصد است نمایندگان صادرکننده مجوز مستقر شوند و با اختیار تام مجوزها را در همان مکان صادر کنند.



برخوردار گفت:با کاهش فشار تحریم ها، دولت باید قراردادهای تجاری با خارجی ها را به سرمایه گذاری مشترک تبدیل کند.



با وجود اینکه تاسیس بانک ایران و روسیه از جنبه های مختلف اهمیت دارد اما نکته مهم در این رابطه این است که تاسیس این بانک چه قدر زمان میبرد؟

قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به آخرین وضعیت صادرات کالا به روسیه گفت:با توجه به این که توافقات زمانبر است و باید فرصتی در جهت نهایی شدن توافقات در نظر گرفت اما خوشبختانه امور به خوبی در حال اجرا است و توافقات در حال پیگیری است.

انتهای پیام/



برچسب ها: گمرک ، تجارت ، ترخیص ، واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار