سعید شیرکوند:

عرصه گردشگری نیازمند حمایت بانک‌ها است

معاون سرمایه‌گذاری گفت: عرصه گردشگری نیازمند حمایت بانک‌هاست تا بتواند پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل نماید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سعید شیرکوند، معاون سرمایه گذاری در مراسم تجلیل از 200 سرمایه گذار در عرصه گردشگری اظهار داشت: ما در صنعت گردشگری به حمایت بانک‌ها نیاز داریم تا سرمایه گذاران این عرصه از طریق بانک‌ها حمایت شوند.

وی در ادامه افزود: رویکرد دولت توسعه‌ای و اقتصادی است اما برخی بانک‌ها سرمایه‌ای و تجاری و بعضی از بانکها عملکرد توسعه‌ای دارند که می‌توانند به بهتر شدن صنعت گردشگری در کشور کمک کنند.

شیرکوند به یکی از مشکلات صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذارانی که پروژه‌هایشان را شروع کردند و به بهره برداری هم رسیده‌اند اما به دلیل عدم استقبال در گردشگری در چند سال گذشته زمان بازپرداخت را ندارند که دولت باید کمک کند تا در مورد این تسهیلات تجدید نظر شود.

معاون سرمایه گذاری در ادامه اظهار داشت: تورم 50 درصدی در سال‌های گذشته تاثیر زیادی بر روی صنعت گردشگری گذاشته که باید بانک‌ها بررسی کنند و متممی را برای سرمایه گذاران اختصاص دهند تا مشکلات آنها رفع شود.

بانک‌ها باید از منابع خودشان تسهیلاتی برای سرمایه گذاران عرصه گردشگری در نظر بگیرند و همچنین سازمان از کمک‌های دولت تا 6 درصد سود به بانک‌ها می‌پردازد.

شیرکوند در ادامه افزود: در صورتی که بانک‌ها تسهیلاتی با 24 درصد نرخ سود واگذار کنند سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری 7 الی 8 درصد را قبول می‌کند که این مقدار سود برای بانک‌ها مطلوب است اما بانک‌های سنتی قدرت ورود به این عرصه را ندارند و برایشان راحت‌تر است که سراغ بخش دیگری بروند.

معاون سرمایه گذاری در پایان تاکید کرد: صندوق توسعه ملی باید به کمک بخش گردشگری بیاید و این صندوق تسهیلاتی با نرخ سود 16 درصد در نظر گرفته است اما بانک‌ها در این زمینه هم تمایلی نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، بانک ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار