انتخاب یکی از بوستان های پایتخت برای آموزش راهکارهای مقابله با بحران به شهروندان

بر اساس مصوبه دويست و چهل و نهمین نشست شورايعالي فرهنگي و اجتماعي و ورزشي شهرداري تهران یکی از بوستان‌های شهر تهران به عنوان پارک مدیریت بحران به صورت پایلوت انتخاب شد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دويست و چهل و نهمین نشست شورايعالي فرهنگي و اجتماعي و ورزشي شهرداري تهران به رياست حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور اعضای این شورا برگزار شد و ارائه نتایج نظرسنجی با عنوان میزان رضایت‌مندی شهروندان تهرانی از عملکرد سازمان مدیریت بحران شهر تهران و ارائه برنامه هاي اولین جشنواره فرهنگی- آموزشی مدیریت بحران (جشنواره شهر آماده) در دستور کار قرار گرفت.

در ابتدای این نشست نظرسنجی با عنوان میزان رضایت‌مندی شهروندان تهرانی از عملکرد سازمان مدیریت بحران شهر تهران از سوی علی اصغر محکی مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران  ارائه شد.

همچنین صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برنامه هاي اولین جشنواره فرهنگی- آموزشی مدیریت بحران (جشنواره شهر آماده) را اعلام  و مشکلات مربوط به حوزه آموزش و مدیریت بحران را بیان کرد. 

در پایان پس از بحث و تبادل نظر اعضای این شورا، مباحث مطرح شده از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جمع بندی شد و مواردی به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش ستاد مدیریت بحران در همه زمینه‌ها از رویکرد اجرایی به رویکرد اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، افزود: باید از ظرفیت های موجود جهت اطلاع رسانی و آموزش استفاده و در زمینه مدیریت بحران برای نشریات کشور تولید محتوا شود.

وی تصریح کرد: همچنین باید شیوه‌های آموزشی در مدیریت بحران بازنگری و از روش های جدید و تاثیر گذار بهره‌گیری شود.

 در این نشست ضمن تاکید بر لزوم حمایت و تقویت خانه‌های دوام در سطح محلات مقرر شد الزامات اجرایی این خانه‌ها در حوزه‌های آموزشی، شبکه‌سازی، جریان مویرگی محلات و ایجاد شبکه‌های مجازی دوام بررسی و تدوین شود.

بر اساس این نشست مقرر شد یکی از پارک‌های شهر تهران به عنوان پارک مدیریت بحران به صورت پایلوت انتخاب و برنامه های لازم در این پارک اجرایی شود و سپس در مرحله بعد در سایر مناطق نیز این طرح اجرا  شود.

در این نشست تولید و آماده سازی بسته های آموزشی و امدادی در حوزه بحران و تشویق شهروندان به خرید و استفاده از آنها از طریق تبلیغات مناسب، برنامه ریزی برای تهیه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی با موضوعات مدیریت بحران،  اجرایی شدن مانور مدیریت بحران در قالب به نمایش در آوردن بالن‌ها از پشت بام مساجد، ساختمان‌های مدیریت بحران و مکان های امن، بهره گیری از ظرفیت های مدارس و دانش آموزان در سطح شهر تهران جهت آموزش مدیریت بحران، ارائه آموزش مدیریت بحران در هفته کاهش بلایای طبیعی از طریق تابلوها و تلویزیون‌های شهری، به تصویب رسید.

از دیگر مصوبات این نشست می توان به استفاده از ظرفیت های سازمان‌های مردم نهاد، مساجد و بسیج و همچنین فضاهای مجازی و معاونت اجتماعی و فرهنگی مجازی به منظور آموزش راهکارهای مقابله با بحران‌های طبیعی، توجه ویژه به نقش اصناف در مدیریت بحران(به عنوان نمونه تعریف نقش تاکسیرانان در زمان بحران) اشاره کرد.

بر اساس این نشست، تقویت غرفه های دوام و اجرای تئاتر و نمایش های آموزشی در خصوص نحوه مواجهه با بحران‌های طبیعی و شیوه مدیریت بحران در نمایشگاه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تهیه برنامه های جامع ستاد مدیریت بحران در حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و ارائه در شورایعالی، ارائه بانک ایده ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در یکی از جلسات شورایعالی فرهنگی و اجتماعی، به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد کمپین اطلاع رسانی جشنواره شهر با دوام تشکیل و از ظرفیت‌های جشنواره جهت اطلاع ‌رسانی و آموزش مدیریت بحران بهره گیری شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، ارائه ، نتایج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.