تکلیف مدیر عاملی پرسپولیس فردا مشخص می شود؟

قرارداد درخشان، یک چهارم قرارداد علی دایی/ سرمربی اخراجی از پرسپولیس شکایت می‌کند؟

برکناری علی دایی از جمله موضوعاتی بود که سبب شد تا اعضای هیئت مدیره پرسپولیس برای عملی کردن این مسئله تا پیش از آغاز رقابت‌های هفته هشتم لیگ بر‌تر منتظر بمانند. اما بالاخره کار پرسپولیس به جایی رسید که رئیس هیئت مدیره این باشگاه مجبور شد تا علی دایی را اخراج کند. اما برکناری دایی برای سرخپوشان و رئیس هیئت مدیره آن بدون دردسر هم نبوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رفته رفته سر و صداهای یک هفته اخیر پیرامون باشگاه پرسپولیس آرام می‌شود و بعد از روزهای پرهیاهویی که اعضای هیئت مدیره این باشگاه به وجود آوردند، حالا به نظر می‌رسد بعد از مدت‌ها حاشیه و قیل و قال، زمان بازگشت سرخپوشان تهرانی به جمع مدعیان لیگ بر‌تر فرارسیده باشد.  
 
 حالا هدایت سرخپوشان به حمید درخشانی سپرده شده که اولین تجربه سرمربیگری‌اش در پرسپولیس به اواسط دهه ۱۳۷۰ برمی‌گردد. وقتی استانکو پوکله پوویچ کروات که پرسپولیس را در لیگ دسته اول کشور در فصلی بسیار طولانی ۷۴-۱۳۷۳ به عنوان قهرمانی رساند، بر اثر بروز مشکلاتی سرخ‌ها را در اواسط فصل بعدی ترک گفت، این دستیار اول و جوان او حمید درخشان بود که جانشین او و سرمربی قرمز‌ها و هدایتگر تیمی شد که امثال دایی، باقری، عابدزاده و مهدوی‌کیا در آن توپ می‌زدند. ۲۰ سال بعد در حالی که نسل جدید اصلا نمی‌دانند درخشان مربی و هدایتگر بازیکنی بوده که حالا وی را به صلاحیت نداشتن در گرفتن جایش در پست سرمربیگری پرسپولیس متهم می‌کند، وی سرمربی سرخ‌ها در یک موقعیت کاملا متفاوت شده است.  
 
درخشان با پرسپولیس چند بست؟  
 
 هرچند که در مورد مبلغ قرارداد مربیان فعلی پرسپولیس هنوز خبری به بیرون درز نکرده اما باشگاه‌نشینان می‌گویند که رقم قرارداد سرمربی و کل اعضای کادر فنی جدید پرسپولیس حدود یک میلیارد تومان است و منتقمی توانسته در مورد رقم قرارداد‌ها و حتی مفاد خاص آن نیز مدیریت خوبی انجام دهد تا همه چیز به سود باشگاه تمام شود. در این بین درحالی که حمید درخشان اعلام کرده بود که قرارداد سفیدی را با پرسپولیس امضا کرده شنیده‌ها حاکی از آن است که رقم قرارداد سرمربی جدید سرخ‌ها تا پایان فصل پانصد میلیون تومان است و البته شرط مهم هم اینکه پرسپولیس حق فسخ را برای خود قرار داده و هر زمان که بخواهد می‌تواند او را برکنار کند.  
 
 مقایسه رقم قرارداد درخشان و دایی نشان می‌دهد که سرمربی جدید سرخپوشان یک چهارم علی دایی پول دریافت خواهد کرد. نکته جالب توجه نیز اینجاست که رقم قرارداد افشین پیروانی دستیار اول علی دایی با پرسپولیس ۵۰۰ میلیون تومان و معادل رقم قرارداد فعلی حمید درخشان بود. مجموع قرارداد اعضای کادر فنی فعلی پرسپولیس نیز یک سوم مجموع ارقامی است که دایی و یارانش با سرخپوشان قرارداد بسته بودند.  
 
پینشهاد ۱۶۰۰۰۰۰۰۰۰ دایی به پرسپولیس
 
برکناری علی دایی از جمله موضوعاتی بود که سبب شد تا اعضای هیئت مدیره پرسپولیس برای عملی کردن این مسئله تا پیش از آغاز رقابت‌های هفته هشتم لیگ بر‌تر منتظر بمانند. اما بالاخره کار پرسپولیس به جایی رسید که رئیس هیئت مدیره این باشگاه مجبور شد تا علی دایی را اخراج کند. اما برکناری دایی برای سرخپوشان و رئیس هیئت مدیره آن بدون دردسر هم نبوده و ماجرای رقم چند میلیاردی قرارداد رویانیان با علی دایی سبب شده تا این مسئله به دردسری جدید برای مدیرعامل جدید
 
حالا با کنار گذاشته شدن دایی از پرسپولیس خبر می‌رسد که چانه زنی‌ها و مذاکرات او با مدیران پرسپولیس همچنان برای دریافت حق و حقوقش در جریان است. گفته می‌شود که از طرف دایی به مدیران باشگاه پرسپولیس پیغام داده شده که برای جدایی بی‌دردسر و بدون شکایت، دایی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از مطالباتش را می‌خواهد اما گویا حمیدررضا سیاسی رئیس هیئت مدیره سرخپوشان با این مساله مخالفت کرده و خواستار جلسه حضوری با علی دایی شده است. البته دایی نیز در پاسخ به این درخواست رئیس هیئت مدیره اظهارداشته "مگر روزی که می‌خواست من را برکنار کند جلسه حضوری گذاشت که حالا می‌خواهد جلسه بگذارد."
 
سرپرست موقت، مدیرعامل می‌شود؟  
 
مسوولان باشگاه پرسپولیس برای جلسه هیات مدیره این باشگاه و مذاکره با منتقمی دو راه پیش‌رو دارند. آن‌ها یا باید تمام مسوولیت‌ها را همانند دوران حضور رویانیان به مدیرعامل بسپارند و یا اینکه مثل دوران رحیمی، از مدیرعامل فقط توقع انجام کارهای اجرایی را داشته باشند. در این خصوص اما در شرایطی که شنیده می‌شد قرار است جلسه هیئت مدیره سرخپوشان روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شود، رئیس هیئت مدیره این باشگاه اما برگزاری این جلسه را تکذیب کرد.  
 
حمیدرضا سیاسی در مورد اینکه قرار بود روز دوشنبه هفته گذشته هیئت مدیره تشکیل جلسه دهد و در این جلسه فردی را بعنوان جانشین علیرضا رحیمی در هیات مدیره این باشگاه معرفی کند گفت: ما اصلا روز دوشنبه هفته گذشته قرار نبود جلسه‌ایداشته باشیم  که بخواهیم در مورد عضو جدید هیات مدیره تصمیم گیری کنیم. واقعیت امر این است که اگر مشکل خاصی ایجاد نشود احتمالا روز دوشنبه این هفتاه هیات مدیره تشکیل جلسه می‌دهد. در این جلسه قرار است اعضاء نفرات و کاندیداهای مورد نظرشان را برای قبول پست مدیرعاملی معرفی کرده و پس از بحث و گفتگو و رای گیری که خواهیم داشت مدیرعامل جدید باشگاه را روز دوشنبه معرفی کنیم.  
 
 حالا در شرایطی که تا پیش از این شنیده می‌شد اسپانسر باشگاه به دلیل مخالفت با رحیمی و دایی چک‌هایش را پاس نمی‌کند و حالا با روی کار آمدن منتقمی از اسپانسر باشگاه توقع دیگری می‌رود. هرچند که اسپانسر باشگاه فردای برکناری رحیمی و دایی اعلام کرد که دو میلیارد به حساب سرخ‌ها ریخته تا بدقولی‌اش در مورد یکی از چک‌های پاس نشده جبران شود ولی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که هنوز هم چک موردنظر پاس نشده و احتمالا طی یکی، دو روز آینده صدای اعتراض منتقمی هم بلند خواهد شد.

منبع: فردا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.