برای ویندوزفون؛

با این برنامه کتاب شاهنامه را همراه خود داشته باشید + دانلود

شاهنامه اثر جاودانی از حماسه سرای بزرگ ايران حکيم ابوالقاسم فردوسی است. حال شما می‌توانید نسخه ویندوزفونی این اثر ارزشمند را به صورت رایگان دانلود کنید.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی، حماسه‌ای منظوم در بحر متقارب مثمن محذوف و شامل حدود ۶۰٬۰۰۰ بیت و یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین حماسه‌های جهان است که سرایش آن سی سال به طول انجامید. محتوای این شاهکار ادبی، اسطوره‌ها، افسانه‌ها و تاریخ ایران از ابتدا تا فتح ایران توسط اعراب در سده هفتم است که در چهار دودمان پادشاهی پیشدادیان، کیانیان، اشکانیان و ساسانیان خلاصه می‌شوند و به سه بخش اسطوره‌ای (از عهد کیومرث تا پادشاهی فریدون)، پهلوانی (از قیام کاوه آهنگر تا مرگ رستم) و تاریخی (از پادشاهی بهمن و ظهور اسکندر تا فتح ایران توسط اعراب) تقسیم می‌شود. زمانی که زبان دانش و ادبیات در ایران زبان عربی بود، فردوسی با سرودن شاهنامه موجب زنده‌شدن و احیای زبان پارسی شد. یکی از مأخذ مهمی که فردوسی برای سرودن شاهنامه از آن استفاده‌کرد، شاهنامه ابومنصوری بود. شاهنامه نفوذ بسیاری در ادبیات جهان داشته‌است و شاعران بزرگی مانند گوته و ویکتور هوگو از آن به نیکی یاد کرده‌اند.

yjc.ir

اگر بخواهیم بزرگترین شاعر ایرانی و فارسی سرا را انتخاب کنیم، بدون شک فروسی یکی از گزینه های اصلی است، زیرا فردوسی با سرایش شاهنامه سبب حفظ زبان فارسی و شناخته شدن قهرمانان ایرانی شده است، شاید در این زمان هم مطالعه داستان های شاهنامه، بهترین گزینه برای مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ شخصیت های تخیلی و ساختگی غرب باشد. در این نرم افزار فردوسی داستان های زیبا از قهرمانان بزرگ ایرانی گنجانده شده است، که با مطالعه آن می توانید با قهرمانان ایرانی آشنا و سبب حفظ زبان فارسی شوید.

yjc.ir

برخورداری از داده های مناسب، محیط کاربری زیبا و روان، بهره از قلم زیبای فارسی، راهنمای مناسب برای آشنایی با قسمت های مختلف نرم افزار از ویژگی ها و قابلیت نرم افزار فردوسی می باشد. حال شما می توانید نسخه ویندوزفونی این اثر ارزشمند را به صورت رایگان دانلود کنید.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 2.73 مگابایت
 • نسخه: 2.0.0.0
 • اجرا در: ویندوزفون 8
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار