کرامت و پاکی کودکان کار درگرو خانواده‌های آسیب دیده

یک روانشناس گفت: نبود سرپرست خانواده، بیماری یکی از اعضا ویا به زندان رفتن یکی از اعضای خانواده، کودکان کار را به خیابان کشانده که این خود نشانه ضعف در خانواده است.

 محسن راز اوج روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با کودکان کار عنوان کرد:‌کودکان کار خود آسیب دیده اجتماعی هستند و این نشان دهنده وجود اختلاف طبقاتی در جامعه بوده که لطمه بسیار زیادی به جامعه وارد می‌کند.  
 
وی  با بیان اینکه کودکان کار به دنبال لقمه ای نان حلال در خیابان‌ها هستند بیان داشت: از نظر مسائل بهداشتی امکان انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز، هپاتیت ویا ابتلا به اعتیاد وجود دارد و از  این  جهت به چهره روانی شهر آسیب وارد خواهد شد.
 
وی ادامه داد: کودکان کار بنا به دلایلی مثل نبود سرپرست خانواده، بیماری یکی از اعضای خانواده، به خیابان کشانده می‌شوند این نشانه ضعف در خانواده است.
 
وی با اشاره به اینکه کودکان کار نیاز به تحصیل و زندگی شاد دارند تصریح کرد:‌ کودکان امروز، بزرگسالان فردا هستند و باید کودکانمان را مورد توجه و حمایت قرار دهیم.
 
راز اوج، همچنین خواستار حمایت دولت و مسؤلان شد  واظهار داشت: حمایت‌هایی چون واریز ماهیانه مبلغی به حساب خانواده‌های کودکان کار بیمه کردن این خانواده‌ها، و فراهم کردن امکانات تحصیلی به صورت رایگان در مدارس از جمله کمک‌هایی است که مسؤلان دولتی در این زمینه می‌توانند انجام دهند.
 
وی خاطر نشان کرد:‌ به امید روزی که دنیای کودکانه تمامی کودکان جهان از عشق، امید و خنده لبریز باشد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: سرپرست ، خیابان ، کودک ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار