نتانیاهو: در مجمع عمومی به دروغ های نسبت داده شده به اسرائیل پاسخ خواهم داد

جروزالم پست در گزارشی نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه عازم آمریکا می شود تا ضمن حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و دیدار با باراک اوباما در واشنگتن با برنامه هسته ای ایران مقابله کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این روزنامه صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "تووا لازاروف" نوشت نتانیاهو شنبه شب گفت : پس از نطق رئیس جمهور ایران و ابومازن (محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) ، من سخنرانی خواهم کرد. من در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل و در همه دیدارهایم نماینده شهروندان اسرائیل خواهم بود و به دروغ های نسبت داده شده به اسرائیل پاسخ خواهم داد.

نتانیاهو روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کند و روز چهارشنبه نیز با اوباما ملاقات خواهد داشت. 

برخی منابع در دفتر نخست وزیری اسرائیل با خشم مدعی شدند نطق محمود عباس نطق کسی که دنبال صلح است نبود.

آویگدور لیبرمن ، وزیر امور خارجه اسرائیل ، که او نیز عازم مجمع عمومی سازمان ملل است ، عباس را متهم کرد که علیه اسرائیل وارد تروریسم سیاسی شده است و مادامی که عباس رئیس تشکیلات خودگردان است حل و فصل کشمکش اسرائیل-فلسطین غیرممکن خواهد بود.

در همین حال ، جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت : نطق عباس شامل ویژگی های توهین آمیزی بود که عمیقا نومید کننده بود و ما آن را رد می کنیم.

نتانیاهو قصد دارد مسئله هسته ای ایران و روند متوقف شده صلح با فلسطینی ها را در دیدارش با اوباما در واشنگتن مطرح کند.

روز چهارشنبه ، حسن روحانی رئیس جمهور ایران به سازمان ملل قول داد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است. روحانی خطاب به رهبران جهان که برای افتتاحیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک جمع شده بودند گفت :«سلاح های هسته ای و دیگر سلاح های کشتار جمعی هیچ جایی در دکترین امنیتی و دفاعی ایران ندارند و با باورهای اخلاقی و مذهبی بنیادی ما منافات دارند.

روز جمعه عباس اسرائیل را به ارتکاب «یک جنگ نسل کشی جدید» علیه مردم فلسطین متهم کرد. وی همچنین از تلاش های خود در کنار گروه عرب در سازمان ملل برای به تصویب رساندن یک قطعنامه در شورای امنیت که یک جدول زمانی برای رسیدن به یک راه حل دو کشوری بر اساس مرزهای قبل از 1976 تعیین کند، سخن گفت. 

حجم اصلی سفر نتانیاهو به آمریکا به حضور وی در نیویورک اختصاص خواهد داشت و وی روز سه شنبه با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل دیدار خواهد کرد. نتانیاهو همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رهبران جهان به گفتگو خواهد نشست که شامل دیدار روز یکشنبه وی با نارندار مودی نخست وزیر هند نیز می شود.

این نخستین دیدار میان نخست وزیران هند و اسرائیل در بیش از یک دهه گذشته خواهد بود. نتانیاهو همچنین با رهبران یهودی آمریکا به گفتگو خواهد نشست و با رسانه های نیز مصاحبه خواهد داشت.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار