ریابکوف: سازش بر سر میزان غنی سازی اورانیوم ایران ممکن است

مذاکره کننده ارشد روسیه در گفتگوهای هسته ای ایران گفت سازش بر سر میزان غنی سازی اورانیوم ایران ممکن است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، مذاکره کننده ی ارشد روسیه در گفتگوهای هسته ای ایران می گوید اطمینان دارد که سازش در مورد میزان برنامه ی غنی سازی ایران ممکن است.

ریابکوف در عین حال می گوید در خصوص محقق شدن ضرب الاجل بیست و چهارم نوامبر برای رسیدن به توافق نامه نگران است چون هنوز بر سر موضوعات باقیمانده توافق حاصل نشده است.

سرگئی ریابکوف در مصاحبه ای در نیویورک درحالی که درباره ی میزان غنی سازی اورانیوم ایران صحبت می کرد گفت: ما اطمینان داریم که چنین سازشی ممکن است ، بدون این سازش هیچ توافقی در کار نخواهد بود.

وی افزود: تاکنون عزم سیاسی برای برداشتن این گام نهایی وجود نداشته است.

این گزارش می افزاید: ایران و گروه پنج بعلاوه ی یک متشکل از چین ، فرانسه، روسیه ، انگلیس ، آمریکا و آلمان از یک هفته ی پیش گفتگوهای خود را در نیویورک آغاز کردند که این گفتگوها در حاشیه ی اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم ادامه یافت.

ضرب الاجل اولیه ماه ژوئیه پس از گفتگوها تا بیست و چهارم ماه نوامبر تمدید شد  درحالیکه بر سر موضوعاتی مثل ظرفیت غنی سازی اورانیوم ایران اختلاف نظر وجود داشت.

سرگئی ریابکوف گفت روسیه پیشنهاداتی را برای شکستن بن بست ارائه کرده است و دیگر شرکت کنندگان هم به آن علاقه نشان دادند.

وی گفت: ما عملا در همه ی جنبه هایی که نیاز به توجه بیشتر بود پیشرفت داشتیم که بخشی از این امر مرهون ایده ها و نظرات جدیدی است که روسیه مطرح کرده است.

ریابکوف افزود:ایران و پنج قدرت جهانی نتایج آخرین دور گفتگوها را بازنگری خواهند کرد و تاریخ دور جدیدی از مذاکرات را مشخص خواهند کرد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار