ریانووستی در خبری از واشنگتن گزارش داد:

انتقاد واشنگتن از سخنان محمود عباس درباره پايان اشغالگری

رسانه های بین المللی اعلام کردند واشنگتن از سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که از تریبون سازمان ملل پایان اشغالگری اسرائیل را به عنوان پیش شرطی برای از سرگیری مذاکرات صلح خواستار شده بود، انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد  در سخنان محمود عباس توصیف های توهین آمیزی وجود داشت که به شدت ناامید کننده بود و ما آنها را رد می کنیم زیرا این سخنان به تلاش هایی که با هدف ایجاد فضایی مثبت برای به وجود آوردن اعتماد میان طرف های درگیر دنبال می شوند، آسیب می زند .

محمود عباس روز جمعه پایان اشغالگری اسرائیل را در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن و " استقلال کشور فلسطین را خواستار شد . او همچنین اسرائیل را « به پیش بردن جنگ نسل کشتی جدیدی در غزه متهم کرد " و " مجازات مجرمان را " وعده داد.

فلسطینی ها عقب نشینی نیروهای اسرائیلی را از سرزمین های فلسطینی که به دنبال جنگ 1967 اشغال شده است خواستارند و قصد دارند در آنجا کشور خود را با پایتختی شرق بیت المقدس ایجاد کنند. اسرائیل با این خواسته های فلسطینی ها مخالف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار